به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته با بیان آنکه روند مقاوم سازی پل های شهر تهران بر مبنای اولویت های خاصی برنامه ریزی شده است، افزود: سازه پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بلوار مرزداران، به لحاظ مقاومت مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله به طور کامل بازرسی و بهسازی خواهد شد. همچنین تقویت فونداسیون، ستون ها و سرستون ها و نیز تعویض درزهای انبساط پل در دستور کار قرار دارد.

وی ایستگاه اتوبوس زیر پل و لوله های آبیاری فضای سبز را از جمله مهم ترین موانع اجرایی پروژه ذکر و در عین حال ابراز امیدواری کرد با تامین منابع مالی موردنیاز، کار مقاوم سازی و  بهسازی لرزه ای پل تقاطع یادگار امام(ره)- مرزداران تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با بلوار مرزداران 88 متر طول و 18 متر عرض داشته و در سال 1377 در 4 دهانه و به صورت کوله بسته و عرشه بتنی احداث شده است.

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، 50 دستگاه از پل های سواره روی شهر تهران با هدف حفظ کاربری معابر حیاتی و شریانی در مواقع اضطراری به خصوص وقوع زمین لرزه، در فهرست مقاوم سازی قرار دارند. تاکنون عملیات مقاوم سازی 22 دستگاه از پل های مذکور به سرانجام رسیده است.