به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در‌این‌باره گفت: بوستان شوش یکی از بوستان‌های آسیب‌خیز منطقه 12 بوده که فضای بی‌دفاع شهری شناخته می‌شد و تا دو ماه پیش این بوستان جولانگاه توزیع‌کنندگان مواد مخدر و تجمع بزهکاران به شمار می‌رفت؛ از‌این‌رو با درخواست شوراهای محلی، ساکنان و کسبه اطراف بوستان، حصارکشی این بوستان در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت تا کنترل بهتری روی رفت‌وآمدهای آن انجام گیرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این رویداد سبب شده، بوستان یادشده شاهد برگزاری جشنواره‌های مردمی نظیر جشنواره بزرگ ورزشی که توسط شهرداری منطقه به اجرا درآمد و حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برای طی‌کردن اوقات فراغت خود باشد، افزود: اکنون نیز تماشای بازی‌های مقدماتی فوتبال جام جهانی در این فضا در کنار شهروندان محترم این محله، فرصت مغتنمی برای افزایش حضور خانواده‌ها در این مکان فراهم کرده است.

شهردار قلب طهران توضیح داد: حصارکشی بوستان شوش، با خرید و نصب نرده و حفاظ به متراژ 780 متر طول و با ارتفاع 2 متر و 20 سانتیمتر از 10 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و 28 اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسید که نواقص آن نیز طی ماه گذشته، برطرف شد و پروژه هفته گذشته به طور کامل به بهره‌برداری ناحیه 4 شهرداری منطقه 12 رسید. 

وی همچنین از درختچه‌کاری به منظور جلوه‌‌آرایی و ایجاد فضای سبز عمودی روی این حصارکشی خبر داد و ادامه داد: همانند پارک شهر و بوستان زندگی در محله هرندی، درختچه‌های رونده‌ای در حاشیه‌ نرده‌ها کاشته خواهند شد که به مرور زمان، پوشش سبزی روی آنها ایجاد خواهد کرد. هم‌اکنون نیز حد شمالی و حد شرقی بوستان که نرده‌ها مشرف باغچه است، انجام شده و فقط بخشی از ضلع شرقی و ضلع غربی هنوز درخچه‌کاری نشده که در حال انجام است.

گفتنی است بوستان شوش دارای زمین ورزشی، مددسرای بانوان و آقایان بی‌خانمان، زمین بازی و... است که حصارکشی‌ها اخلالی در فعالیت‌های این اماکن به وجود نیاورده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارند.