به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حصارکشی در اطراف بوستان شوش گفت: متأسفانه بوستان شوش به محلی برای پاتوق معتادان و موادفروشان بدل و این مسأله سبب شده بود که شهروندان و اهالی محله شوش رغبتی برای حضور در این بوستان نداشته باشند.

وی افزود: از سال ۹۶ و بعد از تجربه موفق احیای بوستان زندگی در محله هرندی و برگشت این پارک به مردم و خانواده‌ها تصمیم گرفته شد که این نگاه را نیز با تکمیل زیرساخت‌ها به پارک شوش داشته باشیم.

شهردار قلب طهران ضمن بیان اینکه پارک شوش به پاتوق معتادان و موادفروشان تبدیل شده بود، به‌طوری‌که وقتی رسانه‌ها می‌خواستند در مورد وضعیت اعتیاد گزارش تهیه کنند تصاویر این بوستان را منتشر می‌کردند، گفت: باید برنامه‌ای اتخاذ می‌شد که این بوستان به مردم و شهروندان برگردد و به همین دلیل با اتکا به تجربه موفق بوستان زندگی، پارک شوش حصارکشی شد و تا ساعت ۲۴ نیز میزبان مردم خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که پارک شوش دیگر مانند گذشته بی‌حساب و کتاب نیست و از پلیس خواستیم که از این پارک محافظت کند و نگهبانانی برای آن در نظر گرفتیم، ادامه داد: برخی حواشی در مورد بی‌پناه‌شدن افراد بی‌خانمان که در این پارک، شب را به صبح می‌رساندند، درست نیست.

به گفته سعادتی دو گرمخانه مخصوص زنان و مردان در اطراف پارک شوش فعال است و خدمات ارائه می‌کنند؛ به این ترتیب افراد بی‌خانمان می‌توانند برای استراحت به این گرمخانه‌ها مراجعه کنند.

وی از رضایت حداکثری مردم از ساماندهی بوستان شوش، پس از حصارکشی سخن گفت و افزود: اهالی و کسبه از این اقدام بسیار راضی هستند که دیگر بوستان شوش به مانند گذشته، پاتوق معتادان و موادفروشان نیست و به‌حمدالله شاهد برگشت شهروندان و اهالی به این بوستان هستیم.