به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا انارکی محمدی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... حسین (ع) و یاران باوفای ایشان گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم و در راستای برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب شهر،  معابر و میادین منطقه با نصب بیرق مشکی و پرچم ریسه ای  سیاهپوش شد.

به گفته او امسال نیز با وجود بحران کرونا و محدودیت های بهداشتی در برگزاری اجتماعات و محیط‌های تجمعی، سعی کردیم تا با نصب پرچم عزای سید سالار شهیدان در تمامی میادین شاخص، خیابانهای اصلی معابر سطح منطقه، اماکن و ساختمانهای مرتبط با شهرداری (مقبره الشهدا، حسینیه، مساجد، سراهای محله، میادین میوه و تره بار، فروشگاههای شهروند،آتش نشانی، بوستانها و نمازخانه و... ) با شهروندان در مهیا سازی شهر همراهی کنیم.

محمدی با تاکید بر اهمیت فضاسازی مناسب شهری در ماه محرم گفت: در این راستا تاکنون 22 هزار متر طول ریسه مشکی؛ 64 تخته بنر پرتابلی و داربستی با موضوع ماه محرم و مکتب حاج قاسم، 350 مترمربع کتیبه و سیاهه،  120 پرچم مشکی پایه بلند و پایه کوتاه، 8 تخته بنر طرح کتیبه بر پل های سواره رو و 150 تخته پرچم نصب شده است.

او اضافه کرد: همچنین به هیئت های مذهبی محلات به منظور سیاه پوش کردن کوچه ها و مساجد نزدیک محل سکونتشان ریسه و پرچم مشکی تحویل داده شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه ماه محرم ماه پیروزی حق بر باطل است، افزود:  ساختمان  و معاونتهای منطقه نیز به همت همکاران روابط عمومی با نصب پرچم های سیاه و بیرق های عزاداری مهیای این ایام می شود.