به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجید افشاری معاون فنی و عمران شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با جمع آوری پایانه حمل و نقل عمومی در ضلع جنوب میدان تجریش، عملیات اجرایی عمرانی میدانگاه صالحیه (ع) با تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری آغاز و محوطه ای به مساحت بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع برای احداث میدانگاه و  اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی وگردشگری حصار کشی شد.

افشاری افزود: از ابتدای کار جهت تجهیز کارگاه سکوهای بتنی موجود پایانه تجریش که محل سوار و پیاده شدن مسافرین بود به حجم تقریبی ۳۰۰ متر مکعب تخریب و جمع آوری شد.

وی گفت: آسفالت محوطه پایانه نیز جهت رسیدن به کدهای ارتفاعی مورد نیاز در سطحی بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با حجم تقریبی یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب تخریب و جمع آوری و تاسیسات آب، برق، گاز و کنترل ترافیک که در زیر محوطه قرار داشت با هماهنگی نهادهای خدمات رسان جا به جا و بالغ بر ۲ هزار متر طول لوله کشی برای آبیاری فضاهای سبز و آبرسانی آبنماها اجرا شد.

معاون شهردارمنطقه یک تصریح کرد: به منظور همسطح سازی محوطه با معابر اطراف، حدود ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری و پی کنی انجام و نخاله های حاصل به گود های مجاز منتقل شد.

 وی همچنین افزود: جهت جداسازی فضاهای داخلی و احداث فلاورباکس ها به میزان تقریبی ۵۰۰ متر مکعب آجرچینی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در طرح ارائه شده توسط مشاور، بالغ بر ۴۵۰ متر مربع آبنما دیده شده است که زیرساخت اولیه آن انجام و با شروع به کار مجدد کارگاه، عملیات اجرایی آن تکمیل شده و کف سازی کل محوطه  نیز با توجه به آماده سازی زیرساخت و بتن ریزی های کف به حجم هزار متر مکعب در مساحت تقریبی ۵ هزار و ۲۰۰  متر مربع با سنگ مرغوب که حدود  ۹۰۰ متر مربع از آن پیش از برگزاری مراسم انجام شده بود با راه اندازی مجدد کارگاه تکمیل و به انجام خواهد رسید.

افشاری افزود: عملیات اجرایی تا ابتدای ماه محرم انجام و سپس محوطه در اختیار امامزاده صالح(ع) برای اجرای  برنامه های عزاداری قرار گرفت و اکنون با شروع مجدد فعالیت کارگاهی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا میدانگاه صالحیه(ع) برای مراسم اربعین حسینی آماده و بعد از آن هم جهت حضور زائران، گردشگران فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به عنوان یک کار ماندگار مدیریت شهری منطقه یک در اختیار شهروندان قرار گیرد.