به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به عبور خط 8 و 9 از این منطقه جلسات متعددی با شرکت مترو برگزار و احداث پایانه مترو و ایستگاه عبوری از محلات مشیریه و مسعودیه را پیگیری می کنیم.

به گفته او؛ پیشنهاداتی به شرکت متروی تهران به دلیل نبود خط مناسب مترو در این محدوده داده شده است تا با احداث 4 ایستگاه در خط 8 و 4 ایستگاه در امتداد خط 9 این منطقه نیز از خطوط مترو بهره مند شود.

محمدی ادامه داد: باتوجه به وجود اراضی مناسب، پیش بینی می شود شروع عملیات ساخت خط 8 مترو به عنوان اولویت اول انجام شود در فازهای بعدی اتصال خط 6 و 7 مترو در محدوده این منطقه و اجرای عملیات خط 9 پیگیری و انجام شود.

شهردار منطقه 15 با اشاره به دپوی خط 8 در این منطقه گفت: برای این منظور 40 هکتار از اراضی مسعودیه در موقعیت مناسب شرق منطقه برای این کار در نظر گرفته شده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن را تا پایان سال انجام شود.

بر اساس این گزارش، خط 6 مترو تنها خط عبوری این منطقه است که در غرب منطقه 15 دارای دو ایستگاه فعال بعثت و کیانشهر است و دو ایستگاه دیگر نیز در محور 17 شهریور جنوبی در دست احداث دارد.