به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: 11  عنوان برنامه با 132 اجرا با عنوان «جاماندگان» با رویکرد محتوایی تعظیم و ترویج آئین پیاده روی اربعین حسینی برگزار می شود.

او افزود: فضاسازی سراسری (خیابان ولیعصر(عج)،آرامگاه شهدای گمنام،مساجد و سرای محلات)، پخش قرائت زیارت اربعین از بلند گوها، مراسم دمام زنی در شب اربعین، مراسم تعزیه و چارپایه خوانی در معابر و کوچه هایی که منزل شهدا در آن قرار دارد از جمله برنامه هایی است که روز اربعین حسینی(ع) برگزار خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 بیان کرد: همکاری و ‌مشارکت در اجرای مراسم عزاداری در مساجد و تکایا، برگزاری پویش ادبی «با حسین حرف بزن»در قالب شعر وداستان و‌دلنوشته، مسابقه فرهنگی با موضوع آزادی آفرین کربلا، مسابقه نقاشی جلوه های ناب معنوی، فراخوان مسابقه فیلم کوتاه و تصویر سازی از پیاده روی اربعین  و برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی از دیگر برنامه های این روز بزرگ است.

آغاز فصل تعلیم و تربیت در باغ کتاب تهران

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه  3 در این باره گفت: با مشارکت مسئولان بوستان آموزش ترافیک و باغ کتاب، رویداد خانواده-محور استقبال از مهر در روز پنج شنبه اول مهرماه برگزار شد.  

مریم نخعی پور بیان کرد: در این رویداد آموزشی و فرهنگی، خانواده ها و کودکان در کارگاه‌هایی که به همین منظور برگزار شد ضمن آشنایی با ایمنی تردد در روزهای نخست مهر، به لزوم آموزش فرهنگ ترافیک برای خانواده ها  تاکید شد.   

او افزود: کارگاه های دست ورزی، روانشناسی و بازی با حضور کارشناسان‌ روانشناسی و تکنولوژی آموزشی مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.