به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: از آنجا که یکی از مشکلات محله‌های شرق تهران حضور و تردد بی‌شمار سگ‌های بی‌صاحب به دلیل حاشیه‌ای بودن و داشتن فضای ‌باز و جنگل‌های متعدد است، آغاز فعالیت مجموعه پردیس مهر به ساماندهی وضعیت موجود کمک می‌کند.

او  افزود: این مرکز با هماهنگی شرکت ساماندهی شهرداری تهران اکنون به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده تا نواقص شناسایی و رفع شود. 

معاون شهردار منطقه  ادامه داد: این مجموعه که محل نگهداری سگ‌های بی‌پناه خواهدبود، ۱۵ هزارمترمربع وسعت دارد که در حوزه ساماندهی اجرا می‌شود. این پروژه تکمیل و امکانات آنجا تجهیز شده‌است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

او درباره ظرفیت پذیرش سگ در این مجموعه گفت: پردیس مهر ظرفیت پذیرش حدود ۵۰۰ قلاده سگ را دارد و در محدوده محصور در ضلع جنوب‌شرقی بوستان جنگلی سرخه‌حصار و با نصب ۷۰ لانه‌ چوبی ایجاد شده‌است.

صفائی خاطر نشان کرد:  این مرکز در بخش‌های نقاهتگاه، عقیم‌سازی، نگهداری و واگذاری فعالیت خواهدکرد و دارای کانکس مدیریت، نگهبانی، اتاق دامپزشک، سرویس بهداشتی، آلاچیق است و سگ‌هایی که به این مجموعه وارد شوند از خدمات تخصصی زیر نظرکارشناسان مربوط بهره‌مند می‌شوند.