به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در جریان این بازدید زهرا شمس احسان نماینده شورا در ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان و با توجه به چشم اندازی که برای تحقق تهران شهر دوستدار کودک در این کمیته دنبال می کنم؛ در مدارس استثنایی منطقه 7 حضور یافتیم تا در کنار فرزندان شهرم و والدین آنها و البته کادر دلسوز آموزشی مسائل و مشکلاتشان را از نزدیک بشنوم و لمس کنم.

وی تاکید کرد: مسایلی که از ساده ترین سطح یعنی عدم امکان ثبت نام و دسترسی به کتاب های درسی همزمان با دانش آموزان عادی شروع می شود و به مشکلات پیچیده تر نیازهای آموزشی و هزینه های سنگین گفتار درمانی و از همه دردناک تر ندیده شدن در جامعه پیوند می خورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: به نظر می رسد مهمترین بعد مشکل جدای از ضرورت اختصاص بودجه به منظور بهبود شاخص مناسب سازی و دسترس پذیر ساختن شهر برای افراد کم توان خصوصا کودکان با نیازهای ویژه تغییر نگرش فرهنگی جامعه و ایجاد پذیرش از طریق فرهنگ سازی بنیادین است.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا برنامه هایی نظیر اختصاص سهم ویژه ای از تبلیغات شهری در زمینه آگاه سازی و معرفی کم توانی به خصوص برای جامعه هدف کودکان، توسعه مجموعه های ورزشی ویژه افراد کم توان با تاکید بر فضاهای مناسب کودکان، تقویت سازوکارهای مسئولیت اجتماعی در جهت حمایت های اقتصادی از این گروه ها از جمله اقداماتی است که می تواند در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

در ادامه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 با تاکید بر لزوم فراهم‌سازی شرایط حضور معلولان در جامعه و استفاده از توانایی‌ها و تجربیات آنها در زمینه‌های مختلف، گفت: محیط‌های شهری، فضای زندگی روزمره شهروندان است و باید توانایی پذیرش کلیه افراد و تأمین خدمات رفاهی مربوط به آنها را داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات موثری که در این منطقه ویژه افراد معلول انجام شده است، تصریح کرد: با همکاری شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تقاطع خیابان های سهروردی و شهید مطهری که یکی از تقاطع های با حجم بالای تردد عابرین پیاده در سطح منطقه ۷ می باشد به سیستم هوشمند اعلام صوت مجهز شده است.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: این سیستم صوتی وضعیت چراغ راهنمایی مربوط به محور مورد نظر را به شخص نابینا به صورت صدای پخش شده توسط دستگاه برای فرد نابینا در حالات مختلف چراغ راهنمایی (سبز، زرد و قرمز) اعلام می کند و بر اساس برنامه تعیین شده قرار است به تدریج سایر تقاطع های سطح  این منطقه نیز به این سیستم جدید تجهیز شوند تا امکان عبور ایمن و بی خطر روشندلان از عرض خیابان ها فراهم شود.

حاجوی در ادامه به امکان بهره برداری از بوستان ترافیک این منطقه در بوستان آزادگان با توجه به لحاظ بودن زیرساخت ها برای معلولین اشاره کرد و گفت: ساختمان آموزشی به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع، پل عابرپیاده، مسیر دوچرخه، تقاطع زمان دار، مسیر یکطرفه، سه راه، چهارراه و مسیر دوطرفه، ایستگاه حمل و نقل عمومی و المان ها و تجهیزات ترافیکی رایج از جمله امکانات پیش بینی شده در این پارک است که تمامی اقشار جامعه از امکانات آن برای آموزش موضوعات ترافیکی می توانند استفاده کنند.

 وی در پایان با اشاره به مناسب سازی سراهای محله شاهد و ارامنه، سه بوستان در سال ۹۹ و معابر سطح منطقه ویژه افراد دارای معلولیت و افراد کم توان، اظهار داشت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت های موجود، شهر را برای حضور معلولان و کم توانان آماده تر کنیم تا این عزیزان نیز بتوانند همانند دیگر شهروندان از امکانات شهری بهره مند شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم عضو شورای اسلامی شهر تهران از زحمات شهردار منطقه در زمینه رسیدگی به دغدغه های شهروندان از جمله جامعه معلولین، تشکر کرد.