به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱ ، محمدرضا سالمی معاون حمل ونقل و ترافیک این منطقه با بیان خبر فوق گفت: باعنایت به تلاش‌ها و پیگیری های شهردار منطقه با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخصوص واگذاری اتوبوس های جدید به‌منظور توسعه و ارتقای سطح کیفی هرچه بیشتر زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی؛ پنج دستگاه به منطقه اختصاص  یافت.

وی در ادامه افزود: در ارتباط با بکارگیری پنج دستگاه اتوبوس نو تحویلی از سامانه پنج شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخطوط حمل ونقل عمومی منطقه۲۱، این اتوبوس ها در مسیر پایانه شهرک استقلال-پایانه میدان آزادی(خط ۲۵۵) به مدت یک ماه است که مشغول به کار شده اند.

سالمی همچنین تاکید کرد: پس از رفع مشکلات و با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان منطقه۲۱،  مابقی اتوبوس‌ها نیز براساس نیازها و اولویت های هر محله نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه۲۱ یادآور شد: از بین نه خط اتوبوسرانی منطقه۲۱، تاکنون یکی از این خطوط با اتوبوس های جدید تخصیص داده شده نوسازی شده و مقرر گردیده سایر خطوط نیز پس از انجام بررسی های لازم مورد نوسازی و بهسازی واقع شوند.

شایان ذکر است؛ اتوبوس‌های جدید علاوه بر استاندارد آلایندگی یورو چهار، فیلتر جاذب آلایندگی، مجهز به رمپ ویلچر نیز می‌باشد که می‌تواند سوار و پیاده شدن معلولان و جانبازان را تسهیل کند. از جمله ویژگی های دیگر این اتوبوس‌ها این است که تا درب‌های اتوبوس بسته نشود، سیستم کنترلی اجازه حرکت به اتوبوس نمی‌دهد.