به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، دکتر علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به آغاز نهضت درختکاری در محلات این منطقه  با هدف توسعه فرهنگ محیط ‌زیست گفت : با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع و کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان و همچنین کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراه‌ها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات آغاز شد.

به گفته او ، شهروندان می توانند از تاریخ ۶ دی ماه تا ۱۵ اسفند ماه، از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ درخواست خود را برای تهیه و کاشت نهال در منازلشان ثبت نمایند.

شهردار منطقه ادامه داد : گونه های گیاهی که برای این طرح در نظر گرفته شده متناسب با شرایط آب و هوایی شهر تهران و با اولویت گونه های مقاوم به کم آبی و سایر تنش های محیطی بوده و شهروندان می توانند با توجه به گونه های موجود و متناسب با باغچه منازلشان ،حداکثر تا ۴ نهال را درخواست کنند.

دکتر علی احمدی با بیان اینکه ، اطلاع رسانی نهضت درختکاری توسط مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با نصب بنر در سطح منطقه و همچنین از طریق فضای مجازی انجام می شود یادآور شد: این مراکز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و ارائه مشاوره تخصصی پیرامون کاشت نهال می باشند.