به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک در این باره گفت: اصلاح هندسی تقاطع معابر اسفندیار با نلسون ماندلا به منظور ارتقای ظرفیت تقاطع ها، تامین گردش محافظت شده راستگرد این محدوده و تسهیل در روان‌سازی ترافیک اجرا شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 افزود: از جمله اساسی ترین مسائل در حوزه حمل و نقل، اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطع های سطح شهر است که در راستای روان سازی ترددها و کاهش ترافیک و تصادفات شهری صورت می گیرد.

او با بیان اینکه امروزه سیستم های حمل و نقل در شهرها به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: نابسامانی حمل و نقل در نقطه ای از شهر می تواند بر دیگر معابر و  بخش های ترافیکی نیز اثر بگذارد، از این رو نیاز به اصلاح هندسی به طور جدی احساس می شود.

نخعی پور افزود:  تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی عمومی شهروندان را به خطر انداخته و تهدید می نماید به علاوه خسارات جانی و مالی ناشی از آن، همواره یکی از عوارض ناگوار حمل و نقل در جوامع امروزی می باشد، لذا روان سازی جریان های ترافیکی یکی از مهمترین روش های موثر در بهبود کیفیت زندگی شهری است.