به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی بودجه 1401 دفتر مطالعات اجتماعی و ستاد مدیریت محله روز گذشته تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که در دو نوبت جداگانه در محل دفتر این کمیسیون برگزار شد مدیران دفتر مطالعات اجتماعی و ستاد مدیریت محله اقدام به تشریح جزئیات برنامه و بودجه مورد نیاز خود برای سال پیش روی کردند.

در همین خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت هماهنگی بین فعالیت های تخصصی با ماموریت های ادارات کل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در مدیریت شهری تاکید کرد و بیان داشت: همیشه کارهای مطالعاتی و پژوهشی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی را دفتر مطالعات انجام داده است. بیشتر مطالعات حوزه اجتماعی متمرکز در این بخش است لذا بر همین اساس اگر این دفتر بخواهد به نقش و جایگاه واقعی خود بپردازد می بایست در زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی کار خود را تقویت کند.

وی قرار گرفتن دفتر مطالعات اجتماعی در ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری را یک شاخصه مهم و تاثیرگذار این دفتر دانست و خاطر نشان ساخت: طرح ها و برنامه های ارائه شده از سوی این دفتر می بایست منطبق با سیاست های کلی معاونت فرهنگی و اجتماعی باشد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید حد فاصل فعالیت های این دفتر با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مشخص باشد.

وی بر ضرورت ثبت و تدوین درس آموخته ها  تاکید کرد و گفت: ادارات کل زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی می توانند مجموعه فعالیت های اجرایی خود را بصورت درس آموخته تدوین کنند تا از این طریق پیش نیازهای تحقیقاتی در اختیار آیندگان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه برنامه و بودجه مدیریت محله تشریح و بر این نکته تاکید شد که مدیریت، هدایت و نظارت بر برنامه های محلات وظیفه ستاد مدیریت محله می باشد و اجرای برنامه ها به محلات واگذار شود.