به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ؛ "رضا معلم" با بیان این خبر گفت: اقدامات پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی هرساله پیش از آغاز فصل پاییز شروع شده و این عملیات طبق برنامه ریزی مرتب تا پایان فصل بارندگی ها تکرار می شود.

او ادامه داد: نظافت جوی ها، کانال ها و مسیل ها یکی از اقدامات اصلی پیشگیری از آبگرفتگی هاست، از آنجا که زباله های رها شده در جوی ها یکی از عوامل اصلی آبگرفتگی هاست؛ رسیدگی به این مهم از اولویت های مدیریت شهری در بحث پیشگیری از آبگرفتگی هاست.

معاون شهردار منطقه ۴ گفت: درست است که نظافت شهر وظیفه شهروندان نیست اما رعایت بهداشت و نظافت شهری یکی از عوامل جلوگیری از آبگرفتگی های فصلی ست که یاری شهروندان را می طلبد.

معلم ادامه داد: در این فصل به صورت مداوم و برنامه ریزی شده بازبینی نهرها، جوی ها، کانال ها، مسیل ها و نقاطی که بیشتر احتمال آبگرفتگی دارند به صورت روزانه انجام می گیرد.

او در ادامه از تجهیز و آماده باش سایت های برف روبی منطقه 4 خبر داد و گفت: همزمان با فصل زمستان و احتمال بارش های ناگهانی برف و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی های جدی و مشکل ساز در حال حاضر 10 سایت  برف روبی این منطقه به امکانات مناسب، خودروهای مورد نیاز برف روبی و تجهیزات مختلف تجهیز شده است.