به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  محمد هادی علی‌احمدی،  شهردار منطقه با اشاره به استمرار جشنواره شهید باکری در منطقه۱۳ گفت: بر اساس تدابیر دکتر زاکانی در حفظ و ارج نهادن به مقام بی بدیل شهدا و همزمان با هفتمین روز برگزاری جشنواره شهید باکری،  ۶۰ اصله نهال به یاد شهدای آتش نشان در محل بوستان جنگلی سرخه حصار کاشته شد .

او  خاطر نشان کرد: هر یک از این نهال ها به نام یکی از آتش‌نشانان شهید نامگذاری شده و هدف از این اقدام ، ارج گذاری و گرامیداشت ایثارگری ها و فداکاری های آتش‌نشانان است .

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه،  درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ ملی و تاریخی و ریشه در دین مبین اسلام و توصیه اکید ائمه اطهار علیهم السلام دارد افزود : بر این اساس،  جشنواره شهید باکری در منطقه۱۳ طراحی شده و از آغاز برگزاری این جشنواره تا کنون صد ها نهال به یاد شهدا کاشته شده تا از این طریق به حفظ و توسعه فضای سبز کمک کنیم . 

بر پایه این خبر ، سخنرانی مهدی داوری،  مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران پیرامون فداکاری آتشنشان و لزوم پاسداشت یاد و خاطره شهدای آتشنشان، اهدای لوح تقدیر به پنج خانواده معظم شهدای آتشنشان ساکن منطقه، بازدید از ایستگاه های  این جشنواره شامل محیط زیست ، پسماند ، ساماندهی و فضای سبز،  یادواره شهدا،  سامانه ۱۳۷ و...  از جمله بخش های هفتمین روز جشنواره شهید باکری بود.