به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ، محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این باره گفت: تلاوت و جمع‌خوانی قرآن کریم از مهم‌ترین این برنامه‌ها است و به رسم هرساله، در ماه مبارک رمضان امسال نیز روزانه یک جزء قرآن کریم همراه با تفسیر توسط ائمه جماعات تلاوت می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 افزود: اهالی مساجد و هیئت ها از جمله کسانی بودند که در دوران کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کردند و با زدن ماسک و تزریق سه دُز واکسن ان شاءالله بتوانند از فیوضات ماه رمضان بهره ببرند.

افراخته اظهار داشت: آیین غبارروبی مساجد و حسینیه های منطقه 3 با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و این اماکن مذهبی آماده استقبال از مومنان روزه‌دار شدند.

او  با اشاره به اینکه غبارروبی مساجد از سنت های پسندیده دینی است ابراز داشت: مسجد یکی از مهمترین پایگاه های دینی است و‌ توجه به نظافت آن به ویژه در ایام بیماری کرونا برای حضور مومنان روزه دار موثر خواهد بود.

در ایام کرونا به‌لحاظ برخی محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها، بهره‌مندی از فضای مجازی و رسانه بیشتر مورد توجه قرار گرفت و فعالان فرهنگی و تبلیغی موفقیت‌های بسیاری در ایجاد ارتباط با اقشار مختلف مردم به‌دست آورده و این روش تبلیغی در فضای مجازی باید در کنار جلسات حضوری همچنان استمرار یابد.