به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «میرهاشم موسوی» در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: حوزه تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی فرابخشی است و از این رو نیازمند تبیین درست این ابلاغیه مهم هستیم.
وی با اشاره به اثرگذاری سیاست‌های غلط نظام پولی و بانکی بر رفاه اجتماعی، افزود: باید با استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه به رفع چالش‌های مهم و اساسی حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی کمک کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بیان داشت: اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی نیز که مدنظر مقام معظم رهبری است، در جهت تأمین عدالت و یکسان‌سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت ضروری است.
موسوی گفت: تحقق این سیاست‌ها نیازمند اقدامی ساختارشکنانه و جهادی است و با رویکردهای منفعلانه نمی‌توان به چشم اندازها و اهداف کلان دست یافت.
وی از آمادگی کامل سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به تدوین پیش‌نویس‌ها و متون احکام مورد نیاز اجرای سیاست‌ها خبر داد و افزود: در سازمان کارگروهی ویژه برای این مهم تشکیل شده است.
این نشست به دعوت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از مدیران، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی برگزار شد.