به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷،‌ در ابتدای این نشست حجت الاسلام وحید بلندی رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد منطقه 7 ناحیه بهشتی ضمن تبریک و تهنیت به حاضرین در خصوص  فرارسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س)و امام رضا (ع) گفت: باتوجه با پایین آمدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، باید از تمام تلاشگران که در این حوزه فعالیت کردند تا ما امروز شاهد کنترل بیماری باشیم تشکر و قدردانی کنیم و از لطف و عنایت حضرت حق شاکر باشیم که این بیماری کنترل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سخنرانی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالین قرآنی داشتند باید پایگاه های قرآنی در مساجد بیش از پیش فعال شود و مساجد روند قبل از شیوع ویروس کرونا را در پیش بگیرند.

رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد منطقه 7 ناحیه بهشتی عنوان کرد:  آشنا شدن جوانان و نوجوانان با فضای قرآنی و آمدن آنها در مسیر قرآن یکی از توقعات مقام معظم رهبری از مساجد است لذا باید در مساجد نگاه ما به نسل نو و نوجوانان و پیوند این عزیزان به مساجد باشد.

به گفته وی موضوع بعدی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است عنوان مسجد برقراراست از همین رو مطالبه حضرت آقا از مساجدی که در موقعیت خوب شهری قرار گرفتند این است که از اذان صبح تا اذان مغرب به روی مردم باز باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: ما در نظر داریم در این ایام به مساجدی که مزین به نام امام هشتم، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی هستند کمک کنیم. بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که مساجد باید پایگاه قرآنی باشد ما طرحی را آغاز کردیم که در آن هر محله باید یک مسجد شاخص را به پایگاه قرآنی تبدیل کند.

در ادامه این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه7 ضمن قدردانی از هیئت امنا مساجد برای قبول دعوت مدیریت شهری و حضور در جلسه، به تشریح برنامه های پیش بینی شده در سال 1401 در این منطقه پرداخت و گفت:  با توجه به جمع بندی های قبل از سال و ارائه بودجه ی پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران، در سال جاری بخش بزرگی از پروژه های نیمه تمام این منطقه به اتمام خواهد رسید.

وی یادآور شد: پروژه های گسترده ای در سال های گذشته در این منطقه آغاز شد که بخشی از آنها به دلیل مشکلات مالی نیمه تمام مانده ،که از جمله این پروژه ها می توان به خط 6 مترو اشاره کرد که به مدت 5 سال این پروژه به دلیل مشکلات حقوقی شروع نشده بود و خیلی از ایستگاه های خط 6 در قسمت فوقانی و تحتانی در مناطق پائینی به اتمام رسیده بود اما در منطقه 7، تعداد 6 ایستگاه کارگاه های آنها غیرفعال بود که با پیگیری های انجام شده و حمایت شهردار تهران این ایستگاه ها فعالیت خود را شروع کردند و امیدوارم که ظرف 2 سال آینده شاهد آن باشیم ایستگاه های خط 6 که نقش بسیار مهمی در زندگی شهری شهروندان دارند راه اندازی شوند، از سوی دیگر دو ایستگاه از خط 3 مترو در این منطقه سالها بود که متوقف شده بود که با پیگیری های انجام شده در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و با تمام ظرفیتهای موجود در تلاشیم تا به اتمام رسیده و شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه یکی از مساجدی که در طرح قرار داشت و تخریب شده مسجد حسینی بود که با پیگیری های انجام شده در سال 1401 اعتباری خوبی برای آن در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد برپایی نماز در این مسجد باشیم. با توجه به راه اندازی نشدن کندرو بزرگراه امام علی (ع) و درنظر گرفتن ردیف اعتباری برای این طرح امیدواریم که تملک ها در این کندرو ها انجام و آنها وارد سیستم حمل و نقل عمومی شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه های نیمه تمام در این منطقه مجموعه ورزشی مرودشت بود که به مدت سه سال نیمه تمام رها شد و در حال حاضر پیمانکار در این مجموعه در حال فعالیت است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه شاهد بازگشایی آن باشیم.

آبادیان تاکید کرد: با توجه به اینکه بافت فرسوده یکی از دغدغه های این منطقه و شهروندان بالاخص در نیمه شرقی منطقه است، با پیگیری های انجام شده خوشبختانه در کمیته کار کمیسیون ماده 5 این موضوع طرح شده و حداکثر تا تیرماه ما خواهیم توانست فعالیت های موثری را در بحث نوسازی بافت فرسوده ایجاد کنیم و شاهد این باشیم که در تمامی املاکی که در پهنه شرقی تنها سه طبقه را شامل می شد با یک طبقه تشویقی  ساخت و ساز و نوسازی خود را آغاز کنند.

وی عنوان کرد: در گذشته شهرداری تهران طرحی را در خیابان شهید مدنی در نظر گرفته بود که به واسطه اجرای بزرگراه امام علی (ع) در این گذر منتفی شد اما این طرح موجب شد تا به امروز صدور پروانه در این معبر مجاز نباشد اما با پیگیری های انجام شده و تصویب در کمیته کار حوزه حمل و نقل و ترافیک، پرونده آماده ارسال به کمیسیون ماده 5 بوده و می توانیم این قول را به شهروندان بدهیم در سال 1401 لایحه طرح تفضیلی آن برداشته و مشکل 30 سال این معبر برطرف خواهد شد، البته مشکلی مشابه در خیابان خواجه نصیر داریم که در حال پیگیری و مرتفع کردن آن هستیم.

شهردار منطقه 7 یادآور شد: منطقه 7 از سرانه فضای سبز پائینی برخوردار است از همین رو برای برطرف کردن آن در نظر گرفتیم از اراضی نهادهای حکومتی و مجموعه های نظامی و انتظامی استفاده کنیم لذا با پیگیری و با توافقات انجام شده با بنیاد تعاون ارتش مقرر شد مجموعه ارتش یک باغی به نام پیراپزشکی در خیابان معلم را در اختیار این منطقه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مسیل باختر و مسیل زرین گلاب واقع در این منطقه حجم قابل توجهی از سیلاب شمال تهران را عبور می دهد و نقش بسیار مهمی در تاب آوری و امنیت مردم دارد اما با بررسی های انجام شده و با توجه به قدمت این مسیل ها نیاز به نوسازی یا انحراف مسیر داشته از همین رو بخش قابل توجهی از املاک مردم که در این مسیر قرار دارند قابلیت صدور پروانه ندارد و عملا اموال مردم در این محدوده قابلیت نوسازی ندارد لذا با برنامه ریزی های انجام شده با شرکت خاک ریز آب، امیدواریم بتوانیم مسیر زرین گلاب را تغییر مسیر بدهیم و مشکل چند دهه مردم در صدور پروانه در این معبر را برطرف کنیم.

آبادیان تاکید کرد: تمرکز ما در این منطقه در بازنگری طرح تفضیلی است. طرح تفضیلی و طرح جامع به عنوان عالی ترین سند اقدام توسط شهرداری در یک منطقه و یک جغرافیا است اگر این طرح تفضیلی و طرح جامع یک طرح کیفی بشود رابطه مستقیم با ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر هفته در یکی از مساجد سطح منطقه حضور خواهیم یافت و از نزدیک با شهروندان به گفتگو نشسته تا این عزیزان به صورت چهره به چهره به بیان مشکلات و درخواست های خود بپردازند.

شهردار منطقه 7 در پایان گفت: در خصوص بحث کانون های قرآنی و مسجد برقرار آمادگی کامل برای همکاری با شما عزیزان داریم و امیدوارم با تعامل خوبی که با شما داریم منشا اثر و خدمت برای شهروندان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سخنرانی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالین قرآنی داشتند باید پایگاه های قرآنی در مساجد بیش از پیش فعال شود و مساجد روند قبل از شیوع ویروس کرونا را در پیش بگیرند. ما به نسل نو و نوجوانان و پیوند این عزیزان به مساجد باشد.

به گفته وی موضوع بعدی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است عنوان مسجد برقراراست از همین رو مطالبه حضرت آقا از مساجدی که در موقعیت خوب شهری قرار گرفتند این است که  اذان صبح تا اذان مغرب به روی مردم باز باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: ما در نظر داریم در این ایام به مساجدی  امام هشتم، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی هستند کمک کنیم. بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری که مساجد باید پایگاه قرآنی باشد ما طرحی را آغاز کردیم که  یک مسجد شاخص را به پایگاه قرآنی تبدیل کند.

در ادامه این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه7 ضمن قدردانی از هیئت امنا مساجد برای قبول دعوت مدیریت شهری و حضور در جلسه، به تشریح برنامه های پیش بینی شده در سال 1401 در این منطقه پرداخت و گفت:  با توجه به جمع بندی های قبل از سال  پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران، در سال جاری بخش بزرگی از پروژه های نیمه تمام این منطقه به 

شهردار منطقه 7 در پایان گفت: در خصوص بحث کانون های قرآنی و مسجد برقرار آمادگی کامل برای همکاری با شما عزیزان داریم و امیدوارم با تعامل خوبی که با شما داریم منشا اثر و خدمت برای شهروندان باشیم.

41a7a6fb-018d-4a4f-8104-edba37d2393c

3193bd62-1467-4615-be9e-af620ee18cd7