به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال جانگذار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، حضور میلیونی مردم را که از سراسر کشور برای ادای دین به آرمان‌های آن مجاهد وارسته به محل حرم مطهر آمده بودند، مایه مباهات و نشانه پیروزی نظام اسلامی بر غرض‌ورزی‌های دشمنان دانست و گفت: هم‌اکنون وظیفه شرعی و انقلابی ما این است که بر اساس جهاد تبیین از فرصت‌های مناسبت‌های این‌چنینی برای آگاه‌سازی نسل جوان بهره ببریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پردیس فرهنگی مردم امام (ره) که روز ۱۴ خرداد به همت شهرداری منطقه ۱۲ و مشارکت مناطق ۲، ۶، ۱۰ و ۱۹ در محل مرقد مطهر برپا شد، افزود: این پردیس نیز با همین هدف در ۳۰ غرفه برای بهره‌مندی شهروندان تهرانی و زائران مرقد مطهر دایر شد.

پردیس فرهنگی مردم‌ امام (ره) با حضور مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل اداره آموزش و مشارکت‌های شهروندی شهرداری تهران و معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۲ از ساعت ۸ تا ۱۳ مشغول خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر بود.

در این پردیس برنامه‌های متنوعی از جمله غرفه‌های نقاشی، نوجوانان امام، خوشنویسی، نمایشگاه، رادیو قرآن و استیج اجرا شد.

از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ به همین مناسبت می‌توان به سیاه‌پوش‌کردن سطح منطقه با ریسه‌های پارچه‌ای سیاه به طول ۳۰ هزار متر، اکران ۱۰۰ تخته بنر در سطح منطقه و حرم مطهر، راه‌اندازی ایستگاه خدمات‌رسانی به زائران حرم امام (ره) به وسعت ۳ هزار مترمربع و توزیع ۸ هزار بسته پذیرایی میان زائران در این ایستگاه، برپایی استیج فرهنگی و اجرای برنامه‌هایی نظیر تواشیح، سرود سلام فرمانده، دمام‌نوازی و... با مشارکت بسیج ناحیه حضرت امام خمینی (ره) بود.

استقرار نیروها و عوامل مدیریت پسماند به منظور جمع‌آوری پسماند و پاکسازی مسیر و محوطه حرم مطهر به همراه تجهیزات (ایسوزو، وانت و مخزن و...) نیز در همین زمینه صورت گرفت.