به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳،محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه گفت: عملیات آبشویی درختان منطقه  با روش های سازگار با محیط زیست  با برنامه ریزی مرکز تحقیقات ، آموزش ومشاوره فضای سبز  به منظور کنترل برخی آفات، حفظ سلامت درختان و افزایش زیبایی بصری فضای سبز شهر به صورت شبانه و مستمر از ابتدای اردیبهشت ماه در حال اجراست.

او افزود: در فصل تابستان، با توجه به طغیان آفات و حجم مصرف سوخت های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال است که سبب کاهش عملکرد و سلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می شود.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: به همین منظور بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ، عملیات پاکسازی و آبشویی مستمر درختان منطقه، بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی  با تمرکز بر درختان نارون ،توت و چنار  در دستور کار قرار دارد .

وی در ادامه اظهار داشت: به منظور اجرای صحیح عملیات مذکور ،مسیرهای اجرای عملیات به طور روزانه توسط کارشناسان مرکز تحقیقات ،آموزش ومشاوره فضای سبز مورد بازدید و بازبینی قرار گرفته و نواقص این طرح برای اصلاح به عوامل اجرایی ابلاغ می شود.