به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ این مراسم با حضور شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، سید مناف هاشمی رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری مترو و اعضای هیئت‌مدیره و معاونین این شرکت برگزار شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم از زحمات و تلاش‌های دکتر شایسته تشکر کرد و افزود: ایشان جوانی خوش اخلاق، پاک و قرآنی هستند و انصافاً در دوره سختی مسئولیت پذیرفتند که شرکت با مشکلات مختلفی از جمله خالی بودن انبارها مواجه بود.

وی گفت: در این مدت اتفاقات مختلفی از جمله مشکلات فاوا و رویدادهای سنگینی اتفاق افتاد و جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنیم. از دکتر نامی هم می‌خواهیم که از تجربیات ایشان استفاده کنند.

وی افزود: دکتر نامی جوان خوش‌فکر، دانشگاهی، باانگیزه، اهل کار و تجربه کار مدیریتی موفق هستند و امیدواریم در این جایگاه نیز از عهده کار به‌خوبی بر بیایند و رویکردهای مطرح شده که مهم‌ترین آن اولویت بندی موضوعات است را دنبال کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه تعداد موضوعات بسیار زیاد است گفت: روش اولویت بندی مهم است تا دچار موضوعات کم‌اهمیت و حاشیه‌ای نشویم.

وی افزود: در بخش حمل‌ونقل شهر تهران با توجه به حجم خدمات‌رسانی، مهم‌تر از شرکت بهره‌برداری مترو نداریم و کوچک‌ترین مشکل در خدمات‌رسانی به مسافران میلیونی در مترو، ممکن است تبدیل به بحران شود.

شفیعی با تأکید بر استفاده از ایده‌های جدید برای توسعه خدمات‌رسانی در مترو گفت: دکتر عباسی نامی نیز مطرح کرده‌اند که می‌خواهند بر روی ایده‌های ابتکاری ایستگاهی تمرکز کنند. امیدواریم بتوانند منشأ اثرگذاری باشند و مردم تغییری در جهت حل‌شدن مشکلاتشان حس کنند.

 وی در پایان گفت: تفاوت بزرگ بین کار موفق و معمولی توجه به جزئیات است. از تمامی بخش‌های حمل‌ونقل می‌خواهم تا به جزئیات حساس باشند چرا که توجه به جزئیات می‌تواند خیلی از مسائل را حل کند.

 

** ورود واگن‌های جدید و اورهال ناوگان ضروری است

رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز ضمن تشکر از زحمات دکتر شایسته گفت: این سنت برگزاری مراسم تودیع و معارفه خیلی خوب است چرا که از زحماتی که یک مدیر در هر مقطع زمانی کشیده باید قدردانی شود. من نیز به نوبه خود از تمام عزیزانی که در این مدت تلاش کردند تشکر می‌کنم. اگرچه مدت‌زمان خیلی کوتاهی است که در هیئت‌مدیره مترو در خدمت دکتر شایسته بودم.

سید مناف هاشمی افزود: امیدوارم دکتر نامی با توجه به تجربیاتی که از گذشته داشتند و تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آوردند سبب خیر باشند.

وی با اشاره به اینکه خواسته شهردار و مردم این است که به حمل‌ونقل پاک توجه بیشتری شود و در همه دنیا نیز ثابت شده که مترو پاک‌ترین وسیله حمل‌ونقل است خاطرنشان کرد: ما تجربه ۲۰ سال بهره‌برداری از مترو را داریم و در این زمینه الگویی برای سایر شهرها هستیم اما در حال حاضر ضرورت ورود واگن‌های جدید و اورهال ناوگان به‌شدت احساس می‌شود چرا که سلامت و جان شهروندان برای ما مهم است.

وی گفت: مدیرعامل جدید هر مطلبی داشته باشد در چارچوب قوانین و مقررات هیئت‌مدیره همراهی خواهیم کرد. در حوزه تأمین منابع مالی که مهم‌ترین دغدغه شهرداری تهران است؛ در کنار پیگیری‌های ویژه معاون حمل‌ونقل؛ ما نیز در کنار شما هستیم تا گره از بعضی مشکلات باز شود.

سید مناف هاشمی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در این مدت به آن رسیدیم بحث سازماندهی جدید است افزود: امیدواریم همان‌طور که مدیرعامل عنوان کردند این سازمان‌دهی امور سریع‌تر انجام شود.

 

** یک سال پرتلاش را پشت سر گذاشتیم

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات تمامی همکاران در مجموعه شهرداری گفت: یک سال پرتلاش را پشت سر گذاشتیم.

گودرزی افزود: معاونت حمل‌ونقل اولویت اول شهردار است و شرکت بهره‌برداری نیز اولویت این بخش است و دکتر شایسته با منابع محدود و با دلسوزی در این مدت توانست این بار سنگین را بردارد.

 وی به ابتکار شهردار تهران برای دادن احکام یک‌ساله اشاره کرد و افزود: حکم همه ما یک‌ساله است و تغییر دکتر شایسته به معنای ناکارآمدی نیست و طبق جمع‌بندی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدند که در مجموعه دیگری باشند.

گودرزی در ادامه ضمن خیرمقدم به دکتر حامد عباسی نامی و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: کار سخت و سنگینی را شروع کرده‌اید همه ما در این مسیر به شما کمک خواهیم کرد؛ مخصوصاً با توجه به نزدیک‌شدن به مهرماه باید خودمان را آماده کنیم تا بهترین خدمات‌رسانی را ارائه دهیم.

 

** مبارزه با فساد، توجه به بومی‌سازی قطعات، تعمیرات اساسی و استفاده از سرمایه‌های انسانی داخل شرکت در اولویت قرار دارند

در ادامه دکتر حامد عباسی نامی ضمن تشکر از حسن اعتماد شهردار محترم و معاونین ایشان و همچنین تشکر از هیئت‌مدیره بیان کرد: خانواده شرکت بهره‌برداری مترو با انتظارات مردم و ثانیه‌های زندگی آنها روبرو است لذا با توجه به این شرایط باید خیلی دقت شود تا انتظارات شهروندان به نحوه احسن پوشش داده شود.

وی گفت: در نظر دارم تا در کوتاه‌مدت در خصوص مسائل ایستگاه‌ها و انجام تعمیرات اساسی در این بخش از جمله نظافت ایستگاه ها، تعمیر پله‌برقی‌ها، آسانسورها، دستگاه‌های تهویه، تأمین روشنایی مناسب و.. اقدام فوری صورت گیرد.

وی با اشاره به شناختش از مجموعه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و حجم کار، به دکتر شایسته و تیم مدیریتی ایشان خداقوت گفت و افزود: حتماً از تجربیات شما استفاده خواهم کرد.

عباسی نامی تصریح کرد: رویکرد اصلی بنده این است که در تمامی ظرفیت‌ها و جایگاه‌ها از همکارانی که در خانواده مترو هستند استفاده کنم و طبق فرمایشات شهردار تهران مبارزه با فساد و بومی‌سازی قطعات مترو را در اولویت قرار خواهم داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه شناخت کافی از صنعت حمل‌ونقل در حوزه‌های دریا، جاده و ریل دارد گفت: سال‌ها فرصت خدمت به مردم را در نظام داشتم و چند برنامه کلان برای مترو دارم. در برنامه میان‌مدت با توجه به بازگشایی مدارس و پیک مسافری، امیدوارم با تدابیر دکتر شفیعی بتوانیم به نحوه احسن این مرحله را مدیریت کنیم و در برنامه جاری نیز اورهال قطارها را داریم و اولین جلسه خود را فردا برگزار خواهم کرد.

وی ادامه داد: مدیریت هزینه‌ها، افزایش درآمدزایی از طریق افزایش ظرفیت تجاری‌سازی و تبلیغات در متروی تهران از مأموریت‌های اساسی ما خواهد بود.   

عباسی نامی افزود: امیدوارم با تدابیر دولت برای خدمت به مردم ما نیز به‌عنوان یک مسئول بتوانیم در این حوزه به طور کامل در خدمت مردم باشیم و تمام توان خود را خواهیم گذاشت.

وی در پایان به تلاش کارکنان متروی تهران در خدمات‌رسانی به شهروندان اشاره کرد و گفت: این نوید را به کارکنان می‌دهم که به موارد معیشتی و رفاهی کارکنان نیز توجه خواهد شد و در جایگاه‌های شغلی و تغییرات احتمالی آینده، حتماً از سرمایه‌های انسانی داخل شرکت استفاده می‌شود.

 

** از تمام کسانی که در این مدت، شبانه‌روز زحمات کشیدند حلالیت می‌طلبم

مهدی شایسته اصل، در ابتدا از دکتر زاکانی به‌خاطر فرصتی که به ایشان دادند تا در یک مسئولیت اجرایی بسیار سنگین خدمت کنند قدردانی کرد و افزود: من امروز از تمام کسانی که در این مدت، شبانه‌روز در کنار بنده زحمت کشیدند حلالیت می‌طلبم.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل جدید گفت: کار در شرکت بهره‌برداری مترو دائم در جریان است و طبق پیش‌بینی‌ها با بازگشایی مراکز آموزشی ۳۰ الی ۴۰ درصد با افزایش مسافر روبرو خواهیم بود. برنامه‌ریزی‌هایی برای خدمات‌رسانی مناسب به مسافران در مهرماه انجام شده است و امیدوارم بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم.

گفتنی است، حامد عباسی نامی که با حکم شهردار تهران مسئولیت مدیرعاملی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه را عهده‌دار شده دارای دکترای مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی با گرایش تکنولوژی است و رئیس هیئت‌مدیره و معاون بازرگانی و امور قراردادهای شرکت آزادراه امیرکبیر (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری)، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سرمایه‌گذاری عصر امین (وابسته به بانک کارآفرین)، عضو هیئت‌مدیره موظف و قائم‌مقام معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان از جمله سوابق اجرایی وی است.

همچنین حامد عباسی نامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی فنی مهندسی مترو تهران (وابسته به شرکت بهره‌برداری مترو تهران) را بر عهده داشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد پرند، مشاور مدیرعامل در حوزه منابع انسانی شرکت تجهیزات و پشتیبانی تأمین کالای نفت تهران (وابسته به شرکت ملی نفت ایران)، مدیر امور اقتصادی شرکت ایران مارین سرویسز (IMS)، معاون علمی، پژوهشی و فناوری مؤسسه آموزش عالی کار خرمدره زنجان و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان همیاری شهرداری تهران نیز از سوابق شغلی سرپرست جدید شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه است.