به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴،  محمد امین سالاری پور گفت: در این راستا نخستین جلسه دبیرخانه ترویج شهری ایرانی اسلامی در دارالمومنین تهران  با حضور مدیران و اعضای کارگروه های دبیرخانه ترویج الگوی ایرانی-اسلامی تشکیل شد.

سالاری پور با اشاره به تاکید شهردار تهران بر تعهد ویژه‌ در برابر شهروندان و دقت خاصی در آبادانی و تحول روح و جسم پایتخت، افزود:  

 دارالمومنین تهران با راه اندازی نخستین دبیرخانه الگوی ایرانی – اسلامی  در بین مناطق پیشگام است و تلاشمان بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم وسرانه های عمومی منطقه را با ایجاد الگوی ایرانی و اسلامی  تبدیل به فضایی برای دسترسی امن و ایمن و مطلوب برای همه اقشار و خانواده ها کنیم.

  به گفته سالاری پور تبیین مبانی اندیشه شهر ایرانی‌ـ اسلامی در شکل‌گیری فضای کالبدی شهر مدرن امروزی، نهادینه‌سازی الگوها، مبانی و ویژگی‌های شهر دوره ایرانی‌ـ اسلامی در فرایندهای شهرسازی و معماری ، تبیین الگوهای کاربردی برای شهرسازی نوین اسلامی، بازنگری طرح‌های توسعه شهری منطقه بر اساس راهبردها، ‌ ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرنی‌ـ اسلامی از طریق بسته‌های سیاستی و آموزشی  اهداف راهبردی و عملیاتی این دبیرخانه است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات و سازو کار اجرایی بر اساس نیازها و  ناقض دستورالعمل های اجرایی در حوزه شهری، شهرسازی و اجتماعی و فرهنگی نخواهد بود، گفت: با تشکیل هیئت های اندیشه ورز و ارتباط  با نهادهای دانشگاهی و مطالعاتی و با  اتخاذ استانداردهای لازم بر اساس چشم انداز الگوی ایرانی اسلامی پیش خواهیم رفت.

 

شهردار منطقه در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای کاربردی و تاکید بر ضرورت بهره مندی از دانش و تجربه  وسیاست های ۱۲گانه شهرداری تهران  گفت: دارالمومنین تهران دارای نماد مذهبی است و مردم این منطقه برای پررنگ کردن این اقدامات وبرنامه‌ریزی برای کارهای فرهنگی  سرامد و  پای کار هستند. 

وی خاطر نشان کرد: از طرفی  برنامه‌ریزی مدیریت شهری در منطقه به‌گونه‌ای است تا بتوانیم تمامی ظرفیت‌های محلی را پای کار موضوعات شهری و فرهنگی و اجتماعی بیاوریم و شرایط را به سمتی می‌بریم که از تهران الگویی برای جهان اسلام بسازیم.