به گزارش اکونا پرس،

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه باید از شهردار تهران تشکر کنیم که در ایام اربعین، شهرداری را به یک نهضت فرهنگی تبدیل کرد، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم نمادین، همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم و در روز قیامت پاسخی برای آنها داشته باشیم، آنها که امنیت، عزت، شرف، حکمت و مصلحت را برای ما به ارمغان آوردند.    

بخشی از پیروزی انقلاب اسلامی معطوف به حضور دانش‌آموزان بود

زاکانی گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید بخشی از این پیروزی معطوف به حضور دانش‌آموزان در تظاهرات و عرصه های مختلف بود؛ در هر مقطعی که انقلاب از ما کاری می خواست دانش آموزان و معلمان ما پیشتاز بودند.

زاکانی ادامه داد: انقلاب به ما هویت داد و دانش اموز ما در هر سنی که بود نقش آفرین بود؛ ما همه بدهکار انقلاب هسیتم و انقلاب نیز بهره‌مند از سرمایه هایی است که یکی از آنها آموزش و پرورش است؛ چرا که بزرگترین سرمایه این کشور انسان است و جوانان و نوجوانان مهمترین سرمایه انسانی ما به شمار می روند.

زاکانی در پایان با بیان اینکه ما همه مدیون شهداییم و اگر شهدا نبودند این انقلاب به پیروزی نمی رسید ، خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند هر یک از فراز و نشیب های انقلاب کافی بود تا کشور تجزیه شود. امید داریم که دست ما را در این دنیا بگیرند و توفیق خدمت را برای ما فراهم کنند و در آن دنیا نیز از ما شفاعت کنند.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، تورج فرهادی سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ و جمعی از دانش آموزان و خانواده های شهدا حضور داشتند.