به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ حمیدرضا حاجوی اظهارداشت: باتوجه‌ به پایش‌های مستمری که از پروژه‌ها صورت می‌گیرد، وضعیت، مطلوب است و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا پایان سال طرح‌ها به اتمام برسند. البته که با توسعه‌یافتگی منطقه فاصله زیادی داریم چرا که منطقه نوپاست و در مباحث زیرساختی مانند حوزه آب (آب خام و شرب) و فاضلاب کمبودهایی وجود دارد که با اهتمام دستگاه‌های متولی امیدواریم به‌زودی شاهد رفع آنها باشیم.

وی افزود: در این دوره تلاش می‌کنیم علاوه بر سکونتگاه‌ها به سایر بخش‌ها مانند کاربری‌های تجاری، تفرجگاهی، توسعه سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری و خدماتی هم توجه داشته باشیم.

حاجوی ادامه داد: بزرگ‌ترین کمبود منطقه در سرانه‌های آموزشی و فرهنگی است که به شدت نیازمند توجه است. این منطقه قطب گردشگری پایتخت محسوب می‌شود و در این بخش ظرفیت‌هایی خوبی مانند کوهستان، دریاچه چیتگر و بوستان‌های جنگلی و ... وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات اصلی و اساسی ساکنان منطقه، کمبود حمل‌ونقل همگانی است. برنامه‌ای برای حل این مشکل دارید؟گفت:کمبود ناوگان حمل‌ونقل همگانی به‌محض ورود به منطقه احساس می‌شود. علت اصلی، وجود شریان‌های اساسی شهر تهران در قالب محورهای بزرگراهی و آزادراهی است که ارتباط شمال و جنوب منطقه را قطع کرده‌اند و رفع آن نیاز به کریدور (گذرگاه) و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ریلی، اتوبوس، تاکسی دارد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه حمل‌ونقل ریلی امیدواریم بخشی از مشکلات در سال‌های آتی حل شود. در بخش اتوبوسرانی باتوجه ‌به شبکه‌های موجود شاید نتوان اقداماتی انجام داد، اما آنچه می‌توان در کوتاه‌مدت پیگیری کرد که قطعاً سبب رضایت شهروندان هم می‌شود، توسعه و تقویت ناوگان تاکسیرانی با مشارکت بخش خصوصی است که موضوع در دستورکار قرار دارد.

حاجوی خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری منطقه ۲۲با رشته‌کوه‌های البرز در نظر داریم  ناحیه کوهستان را در این منطقه راه اندازی کنیم درست مشابه سایر نواحی که در محله‌ها فعال هستند و امور شهری را پیگیری و به مطالبات شهروندان پاسخ می‌دهند.

به‌گفته حاجوی این ناحیه در قالب ستاد کوهستان موضوعاتی چون گردشگری کوهستانی، برقراری ایمنی و امنیت، جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز و... را پیگیری ‌کند.