به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" با اشاره به توقف اجرای زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کوهک در دوره قبلی مدیریت شهری، ازسرگیری عملیات اجرایی این پروژه را یکی از اقدامات اثرگذار عمرانی در سال جاری خواند و یادآور شد: گسست بین محلات شمال و جنوب بزرگراه شهید همدانی در نتیجه بهره برداری از این بزرگراه طی سال های گذشته، زمینه ساز معضلات اجتماعی و ترافیکی متعددی بوده و تکمیل تقاطعات مختلف بزرگراه شهید همدانی از جمله تقاطع با بلوار کوهک، رافع این مشکلات خواهد بود.

وی در تشریح اقدامات اجرایی انجام شده در بخش های مختلف پروژه، از پیشرفت 40 درصدی عملیات اجرایی خبر داد و گفت: از 177 حلقه شمع مورد نیاز برای احداث زیرگذر تقاطع کوهک، 140 حلقه شمع بتن ریزی شده و حفاری و کیج گذاری سایر شمع ها در بخش های فاقد معارض نیز در حال انجام است. همچنین از 55هزار مترمکعب برآورد حجم عملیات خاکبرداری برای احداث مسیر مذکور بالغ بر 20هزار متر مکعب خاکبرداری در بخش میانی زیرگذر انجام و مقرر شده در روزهای آتی و پس از رفع معارض لوله گاز، حفاری بخش شرقی و اجرای دیوار نمایی نیز آغاز شود.

شعبانی معارض لوله آب، کابل برق 20 کیلوولت و فیبرنوری در بخش غربی زیرگذر را از موانع اجرایی پیش رو برشمرد و ابراز امیدواری کرد با رفع به موقع این معارضات، زیرگذر تقاطع کوهک تا پایان سال گشایش یابد.

گفتنی است زیرگذر 500 متری تقاطع کوهک شامل دو باند شرقی و غربی بوده و در هر باند علاوه بر یک باند اضطرار، یک مسیر پیاده رو و دو خط عبوری در نظر گرفته شده است.