به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه (س) و ضرورت گرامیداشت و پاسداشت شهادت مظلومانه آن بانوی گرانقدر اسلام گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه‌(س) و مراسم تشییع 200 شهید گمنام دو موکب به نام شهید مدافع حرم عزت الله شفیعی در مسیر تشییع شهدای گمنام از دانشگاه تهران تا ستاد معراج شهدا به همت اداره فرهنگی واجتماعی منطقه و با همکاری نیروهای مردمی برپا می‌شود.

وی در ادامه افزود: این موکب‌ها با پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) و شهدای گمنام و برگزاری مسابقات فرهنگی میزبان عزاداران فاطمی هستند.

شهردارمنطقه13، ترویج سبک زندگی فاطمی، الگوی فاطمی در سبک زندگی دینی و تکریم جایگاه مادران، آشنایی با شخصیت معنوی حضرت زهرا(س)، فرهنگ عفاف و حجاب با تکیه بر آموزه‌های آن حضرت‌(س) و تحکیم بنیان خانواده را از محور‌های برنامه‌های پاسداست ایام فاطمیه برشمرد .

علی‌احمدی یادآور شد: مراسم چهارپایه خوانی با ذکر مناقب و فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها و استفاده از ظرفیت مساجد و هیئات مذهبی در گذر‌های پرتردد شهری منطقه 13 در این ایام  برگزار شده است.

 

او همچنین از برگزاری سوگواره هنری فاطمی با اجرای نمایش یاس نبی در این منطقه با همکاری گروه فرهنگی یاس نبی اکرم خبر داد و افزود : این سوگواره  با اجرای نمایش یاس نبی از یکم دی ماه آغاز شده و تا نهم دی ماه ادامه دارد . 

حیدری نکو یادآور شد: در این سوگواره، هنرمندان می‌توانند در رشته‌های عکاسی، نقاشی و خوشنویسی به ارائه اثر با موضوع حضرت زهرا(س) بپردازند.علاقه‌مندان جهت تهیه رایگان بلیط این نمایش می‌توانند با شماره ۹۶۰۳۹۷۲۸ تماس حاصل کنند.