به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی افزود: در پایان آذر ماه 1401 تعداد سفرهای انجام شده با متروی تهران به رقم 10میلیارد و 656 میلیون 189 هزار و 124سفر رسید.

وی با بیان اینکه این رقم از ابتدای بهره برداری از متروی تهران محاسبه شده است گفت: بیشترین تعداد سفر روزانه انجام شده بعد از ایام کرونا، در روز ۵ دی ۱۴۰۱ با ۲ میلیون ۴۳۵هزار و ۳۰۸ سفر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص ایستگاه‌های پرتردد متروی پایتخت اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی تئاتر شهر، پانزده خرداد و شهرری به ترتیب سه ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین ۱۴۴ ایستگاه متروی تهران و حومه دارا هستند. ایستگاه‌های میدان آزادی، گلشهر و امام خمینی (ره) جایگاه های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته 60 هزار و 916 حرکت قطار مسافری در متروی تهران به ثبت رسیده است تصریح کرد: تعداد حرکت های مسافری انجام شده از ابتدای بهره برداری تا پایان آذر سال جاری به 9 میلیون 108 هزار و 494 حرکت رسیده است.

درستی خاطرنشان کرد: متروی تهران در چند سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر مسافر روبرو شد اما بعد از انجام واکسیناسیون و کمتر شدن شیوع بیماری شاهد افزایش روزانه مسافر در خطوط مترو هستیم و امیدوارم با افتتاح ایستگاه ها جدید، این ناوگان سهم بیشتری از تردد روزانه مردم را به خود اختصاص دهد.