به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه، گفت: هدف از برگزاری طرح خانواده یار،  تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جامعه، ایجاد جامعه ای خانواده محور، تسهیل دسترسی به نظام خدمات مشاوره ای و پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی است.

محمد هادی علی احمدی،  در ادامه با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی بانوان در مسائل معیشتی خلاصه نمی شود گفت : امروزه بسیاری از بانوان سرپرست خانوار از تمکن مالی مناسبی برخودارند اما با این حال از لحاظ جامعه‌پذیری و مواردی از این دست دچار بحران هستند. علاوه بر این، یکی از اولویت‌های این طرح، رسیدگی به اعضای خانواده و بررسی مسائل و مشکلات آنان است که امیدواریم در مرحله اجرا در بالاترین کیفیت اجرا شود.

شهردار منطقه ۱۳ ، بسترسازی به منظور ایجاد جامعه‌ای خانواده محور، تسهیل‌گری در دسترسی به خدمات مشاوره قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و پیشگیری ازعوامل موثر در تزلزل خانواده را از جمله مهم‌ترین اهداف طرح «خانواده یار» برشمرد و ادامه داد: در این طرح خدمات مشاوره در زمینه‌های مشاوره برنامه ریزی، مهارت آموزی، حمایتی، آموزشی و. . به مراجعین ارائه می‌شود که طی بازه‌های زمانی مشخص، وضعیت مراجعان مجدد بررسی و در صورت نیاز، خدمات مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری ادامه می‌یابد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در راستای این طرح مرکز مهارت آموزی شهربانو برای کارکنان این مجموعه که زنان سرپرست خانوار ، زنان خودسرپرست و دانشجو را شامل می شود نیز کلاس آموزشی مدیریت هیجان و فکررا  برگزار می کند .

شهردار منطقه۱۳ خاطرنشان کرد: اجرای طرح کریمه توانمند سازی نیز در این مرکزدر دستور کار است و هدف از این طرح، آموزش و تقویت پایه های تحصیلی ویژه فرزندان سرپرست خانوار باشد .