به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه شش، عباسعلی فراهی زاده معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: باتوجه به محدودیت فضایی به منظور احداث پارکینگ جدید در سطح منطقه اقدامات مختلفی به منظور حل معضل پارکینگ در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

فراهی زاده ادامه داد: یکی از این اقدامات مکان یابی برای احداث و ساخت پارکینگ های شهری است که با توجه به بافت ساختمانی منطقه، در این خصوص با محدودیت هایی مواجهه هستیم، لذا شناسایی فضاهای مرده شهری که امکان تبدیل و بهره برداری به صورت پارکینگ را دارند در دستور کار قرار گرفت. 

وی در تشریح جزئیات این اقدام اظهار کرد: این فضا واقع در خیابان ولی عصر (عج) حد فاصل خیابان بزرگمهر و چهارراه طالقانی که بنا به مشکلاتی از سال ۱۳۹۸ بلااستفاده مانده بود، که با همکاری اداره حقوقی منطقه امکان بهره برداری از آن فراهم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶ افزود: این پارکینگ طبقاتی در دو طبقه مسقف و یک طبقه روباز (پشت بام) به مساحت مفید ۵۴۰۰ متر مربع با ظرفیت پارک بیش از ۱۸۰ دستگاه خودرو است که با بهره برداری از آن مشکل کمبود پارکینگ در آن محدوده که مهم ترین مراکز تجاری و اداری پایتخت قرار دارند، تا حدودی رفع خواهد شد. 

فراهی زاده در پایان با اشاره به دیگر اقدامات در دستور کار این معاونت برای حل معضل پارکینگ شهری در سطح منطقه گفت: تنظیم تفاهم نامه با مراکز دولتی و دانشگاهی سطح منطقه برای همکاری در احداث پارکینگ و تامین محل پارک برای خودروی کارکنان این مراکز از اقدامات مهم شهرداری منطقه شش است.

براساس این گزارش شهرداری منطقه شش به دلیل موقعیت مرکزی آن در شهر و تعدد مراکز بیمارستانی، دانشگاهی و مراکز مهم دولتی و اداری در آن با میزان بالای مراجعات، تردد شهری و متعاقب آن کمبود فضای پارک مواجهه است.