به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، این شرکت در صورت خرابی هرکدام از تجهیزات از جمله پله‌برقی‌ها تا رفع مشکل به طور مستمر و با جدیت کار را دنبال می‌کند که در اغلب موارد هم خرابی تجهیزات از جمله پله‌برقی‌ها در زمان بسیار کوتاهی رفع می‌شود.  
علل عدم سرویس‌دهی پله‌برقی‌ها در متروی تهران و حومه را می‌توان به سه دسته تأمین قطعات یدکی، خرابی‌های لحظه‌ای و موردی و زدن دکمه خاموشی پله برقی توسط مسافران تقسیم کرد که در هرکدام از این موارد به‌محض اینکه پرسنل این شرکت از طریق اتاق کنترل متوجه از مدار خارج‌شدن پله برقی ای شوند، اقدامات لازم برای فعال‌سازی مجدد آن آغاز می‌شود.
برحسب علت از کار افتادن، تعمیر خرابی پله‌برقی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود؛ مگر اینکه دستگاه دچار مشکل عمده‌ای شده باشد یا قطعه آن، نیاز به تعمیر زمان‌بری داشته باشد. همچنین در مواردی که قطعه موردنظر در انبار موجود نباشد، تا ثبت سفارش، مدت‌زمان تعمیرات طولانی‌تر می‌شود. (قطعات پرمصرف در انبار موجود است و معمولاً تأمین قطعات خاص زمان بر می‌شود).
تضمین ایمنی مسافران در هنگام استفاده از پله‌برقی‌ها با توجه به حجم مسافران برای این شرکت بسیار مهم است؛ بنابراین گاهی خاموشی پله برقی و یا طولانی‌شدن تعمیرات به دلیل رعایت این نکته است ضمن آنکه این دستگاه‌ها در زمان‌های مشخصی بازدید دوره‌ای می‌شوند که در این زمان نیز پله برقی برای ۲۴ یا ۴۸ ساعت از مدار خارج می‌شود.
در حال حاضر نبود قطعات یدکی عاملی برای خاموشی پله‌برقی‌ها نیست و معمولاً کار تعمیرات در کمترین زمان انجام و پله برقی دوباره به چرخه سرویس برمی‌گردد. 
گفتنی است، متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول در هفت‌خط و ۱۴۴ ایستگاه، دارای هزار و ۱۳۶ دستگاه پله برقی است و طی ماه‌های گذشته با بهسازی پله‌برقی‌ها توانستیم روزهایی را بدون حتی یک خرابی، به ثبت برسانیم. طبق آخرین آمار در حال حاضر از میان ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی ۳ دستگاه بیش از ۷۲ ساعت است که به یکی از دلایلی که ذکر شد خاموش هستند. یک پله برقی نیز در حال انجام تعمیرات اساسی است.