به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ؛ "علی اصغر کمالی زاده" با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه امسال نیز مانند سال های گذشته با اقدامات پیشگیرانه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در بارش های اخیر به ویژه بارش های سنگین برف هفته های گذشته هیچ مشکل جدی آبگرفتگی در هیچ نقطه از منطقه نداشتیم.

او ادامه داد: در این راستا در بارش باران و برف شب گذشته نیز با رصد منظم و برنامه ریزی شده و نظافت جوی ها، کانال ها و مسیل ها توانستیم از مشکلات احتمالی آبگرفتگی ها، بسته شدن معابر و تصادفات احتمالی جلوگیری نماییم.

شهردار منطقه 4 گفت: یکی از اقدامات اصلی پیشگیری از آبگرفتگی جمع آوری زباله های جوی ها و نهرهاست چرا که زباله های رها شده در شهر یکی از عوامل اصلی آبگرفتگی هاست که رسیدگی به این مهم، شهر را از آبگرفتگی های احتمالی مصون می کند.

او افزود: در این عملیات  با تجهیز 8 سایت فرعی نواحی و 1 سایت اصلی مرکزی و  شارژ 800 تن کامیون شن و نمک در  این سایت ها، شارژ بیش از 15000 عدد کیسه شن و نمک جهت جانمایی در معابر سطح محدوده، تسطیح و رگلاژ سایت های برف روبی به منظور استقرار کانکس و داربست و ایمن سازی آنها و تخصیص خودروهای تخصصی اعم از نمک پاش بزرگراهی، کامیون تیغه برف روب و نمک پاش مکانیزه خاوری در آمادگی کامل به سر می بریم.

کمالی زاده  در پایان گفت: همکاری و درایت همشهریان فهیم می تواند مدیریت شهری را در امر مهم پیشگیری از آبگرفتگی ها کمک رساند چرا که این شهروندان هستند که با تمیز نگاه داشتن شهر، جوی ها، کانال ها و مسیل ها امر را برای آبگرفتگی های احتمالی غیرممکن می کنند. / انتهای خبر