به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید مهدی صباغ شهردار این منطقه اعلام کرد: پایش محلات با حضور در کنار خانواده های شهدای محلات با هدف تکریم و همراهی دعای خیر آنها در خدمت رسانی بهتر به شهروندان آغاز و سپس در مساجد هر محله در کنار نمازگزاران و شهروندان می نشینم تا درخواست های آنها را به همراه معاونان و مدیران شهری منطقه مورد بررسی قرار دهیم.

او با اشاره به حضور مدیران شهری در سطح منطقه و نواحی خود گفت: اجرای پروژه های کوچک مقیاس محلی در بسیاری از مواقع تاثیرگذارتر از پروژه های بزرگ برای ساخت فضای مناسب یک زندگی شهری است و باید مدیران با حضور فیزیکی خود در محلات،معابر شهری و... نیازها را سنجیده و بر اساس اولویت، اجرای آنها را در برنامه قرار دهند.

صباغ تصریح کرد: دیدار با نمایندگان، معتمدین و مدیران محلات و افراد نخبه و تاثیرگذار محلی نیز در این برنامه وجود دارد و مصوبات تنظیمی با بازده های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت تقسیم بندی و در دستور کار مدیریت شهری قرار می گیرد. 

او توضیح داد: مصوبات کوتاه مدت ظرف یک تا دو ماه به نتیجه می رسند؛ مصوبات میان مدت ۶ تا ۹ ماه طول می کشد و مصوبات بلند مدت مانند احداث مجموعه های ورزشی تا دو سال زمان می برند؛ نقشه راه ما در منطقه یک برای سال ۱۴۰۲ بازدیدهایی از این جنس و تصویب و اجرایی کردن مصوباتی از این دست خواهد بود.

شهردار منطقه یک افزود: با اجرای این طرح تا کنون ۹ محله از ۲۷ محله منطقه یک شامل محلات گلها، قیطریه، چیذر، کاشانک، زعفرانیه، باغ فردوس، حصار بوعلی، ازگل و دزاشیب مورد پایش و بیش از ۱۵۰ مصوبه در دستور کار شهرداران نواحی، معاونان و مدیران قرار گرفته است.

او اضافه کرد: از جمله این مصوبات ساخت مجموعه ورزشی در محله های قیطریه و ازگل بود که از فقدان یک مجموعه ورزشی رنج می بردند و ردیف بودجه این پروژه ها برای سال آینده در شهرداری مصوب شده و بعد از آن به شورا می رود تا شروع عملیات اجرایی این پروژه ها را داشته باشیم و از آنجا که زمین این مجموعه ها در اختیار منطقه است، اوایل سال آینده عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

وی در نظر گرفتن مکان مناسب برای سرای محله باغ فردوس را مصوبه دیگری دانست و عنوان کرد: از ۲۷ سرای محله منطقه یک، باغ فردوس تنها محله ای است که ساختمان سرای محله آن اجاره ای است و در نقطه مناسبی نیز واقع نشده است؛ بنابراین با پیشنهاد معتمدین محله مکان مناسبی را برای سرای محله باغ فردوس در نظر گرفتیم.