به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در جلسه مشترک با نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری ضمن معرفی فعالیت ها و عملکرد این اداره کل، تدوین صورتجلسه همکاری های مشترک در حوزه های محیط زیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری در زمینه مطالعات اکولوژیک، ارزیابی اثرات زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی و پایش منابع آلاینده باتوجه به طرح جامع صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل آماده انتقال تجارب و اطلاعات در زمینه های مطالعات اکولوژیکی و زیست محیطی و سایر موضوعات است گفت: با تشکیل کمیته ای مشترک فی مابین اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و نهاد راهبری پایش طرح های توسعه شهری  رد بدل کردن اطلاعات باعث پیشرفت هر دو مجموعه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگسازی موضوعات محیط زیست و تاثیر بسزای آن در بهبود کیفیت زیست شهری اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست مبتنی بر ارزش ها و سنت های اسلامی و تغییر زمینه های فکری و فرهنگی و ارایه دیدگاه های اسلامی میتوانیم زمینه ساز جلوگیری از تخریب محیط زیست باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای ١٧ گانه طرح جامع موضوعات محیط زیست است یادآور شد: متصل شدن به طرح جامع میتواند محیط زیست را به اولویت اول شهر تهران تبدیل نماید .