به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 ،علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری رودخانه ها و مسیل ها در بارش های فصلی ،عملیات لایروبی مسیل ها و قنوات مستمر و منظم اجرا می شود.

وی افزود: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ٣٠ کیلومتر مسیل و ۵٠ کیلومتر کانال اصلی و ۱۳۰ هزار متر طول کانال های فرعی با استفاده از عوامل کارگری،ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد..طاهری افزود: همزمان با فصل بهار تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام شده است تا هدایت و حرکت آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به سرعت انجام شود.

معاون شهردار منطقه2 گفت: شناسایی و ساماندهی نقاط آبگیر شبکه بزرگراهی ، معابر اصلی و فرعی با احداث چاه جذبی، تغییر مسیر انهار و همچنین نصب دریچه‌های زباله گیر و... از دیگر اقدامات اجرایی برای هدایت آبهای سطحی در بارش های فصلی است.وی به شهروندان توصیه کرد با خودداری از تخلیه زباله در آبراهه ها علاوه بر ارتقاء کیفیت محیط زیست، هزینه های مالی را نیز کاهش دهند.