به گزارش اکونا پرس،

مهدی بابایی در جریان سی و دومین جلسه‌ کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی ساختمان های ناایمن منطقه ۱۵ و در راستای دست‌یابی به شهر ایمن برگزار شد، یادآور شد: در آغاز دوره ششم مدیریت شهری ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود داشت که با همکاری شهرداری‌های مناطق و تلاش کمیته ایمنی این تعداد کاهش یافته و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ این تعداد به صفر برسد.

وی با اشاره شهدای آتش نشان و نثار جان آتش نشانان در پی حوادث شهر تهران، اظهار داشت: مدیون خون شهدا هستیم و هم باید جان شهروندان هم جان آتش نشانان حفظ شود و شاهد حوادث در شهر نباشیم. 

 بابایی با تاکید بر ضرورت ارایه آموزشهای شهروندی در پیشگیری از حوادث و بحران گفت: شهرداری تهران در موضوع آموزش شهروندی دچار عقب ماندگی است.

وی افزود: موضوعات فرهنگی در سطح شهر تهران مهم است و اولویت باید با آموزش شهروندی بر اساس فرهنگ شهروندان باشد.

بابایی به تصویب اجرای طرح پلاک ایمن در سطح شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای طرح پلاک ایمن آنگونه که باید فرهنگ سازی نشده و باید به طور ویژه به اجرای این طرح پرداخته شود.

بابایی در ادامه به استفاده ویژه از سرمایه اجتماعی بزرگ مردمی در حوزه بحران در سطح محلات  اشاره کرد و گفت: گروه های دوام را جدی بگیرید. در دوره های قبل توجه بیشتر به فعالیت پس از بحران بود ، پیشنهاد من این است از این ظرفیت  مردمی  برای حوزه آموزش و پیشگیری بیشتر بهره گیری شود.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از سازمان آتش نشانی که اولین گزارش را به صورت ناحیه محور در این جلسه ارائه کرد، افزود: موارد کلان را شهردار منطقه پی گیر شود ولی مواردی که در سطح ناحیه قابل حل است در تعامل با شهروندان و حوزه های مربوطه رفع شود.

وی برتوجه ویژه به سند کاهش خطرات، ایمن سازی اسکان های های کارگری، اولویت ایمن سازی ساختمان های شهرداری،  توجه به موضوع ایمنی به موازات خدمت و  ایمن سازی گودهای پرخطر را  تاکید کرد.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در  این جلسه با حضور شهردار منطقه ۱۵ تهران از مقام خانواده معظم دو شهید آتش نشان حادثه پلاسکو شهیدان قدیانی و علی تبار تقدیر کرد.