به گزارش اکونا پرس،

دکتر عبوری مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر  کشور با مشکل جدی ناترازی انرژی روبرو است، گفت : ما به دنبال این هستیم تا  در بحث تامین انرژی صنایع غدیر  به خودکفایی برسیم تا در زمان پیک مصرف دچار تعطیلی و از مدار تولید خارج شدن صنایع متعدد خود نباشیم.

عبوری تصریح کرد: در همین راستا اولین قرار داد درون‌گروهی غدیر برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زیماور در ساری به امضا رسیده است و با به ثمر رسیدن آن شاهد این خواهیم بود که یکی از بازوهای تخصصی غدیر برای یکی دیگر از بازوهای این مجموعه که نیاز دارد تولید انرژی می کند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه این نیروگاه با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و در دو واحد گاز و بخار  ساخته خواهد شد، گفت: هزینه ساخت این نیروگاه

مبلغی بالغ بر 60 میلیون یورو است  که عمده این مبلغ از طریق فایننس تامین شده در ۳ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.همچنین این قرار داد از نوع قراردادهای بی او تی ( BOT) است .

عبوری تاکید کرد: با ساخت این نیروگاه بخش بزرگی از ناترازی انرژی غدیر جبران خواهد شد  و در بخش صنایع نیز شرکت فولاد نی‌ریز  به خودکفایی خواهد رسید .