به گزارش اکونا پرس،

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از نمایندگی های خودرو ارائه کننده خدمات پس از فروش با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از مالکان خودرو مصاحبه کرده و نتایج بررسی و مطالعات خود را منتشر کرده است.

طبق این گزارش، شرکت جهان نوین آریا موفق شده تا با بیشترین میزان رضایتمندی بر سکوی نخست خدمات پس از فروش قرار بگیرد و امتیاز اعلام شده برای این شرکت ۷۴۸  از ۱۰۰۰ امتیاز است.

 مدیران خودرو و ایرتویا به ترتیب با کسب ۷۱۹ و ۷۰۶ امتیاز درجایگاه دوم وسوم این لیست قرار گرفتند.

 دیگر شرکت های بررسی شده از جمله شرکتهای آرین موتور پویا با ۶۹۹ امتیاز، بهمن موتور با ۶۸۲ امتیاز، ایران خودرو با ۶۸۱ امتیاز، اطلس خودرو با ۶۷۲ امتیاز، سایپا با ۶۶۵ امتیاز، پارس خودرو با ۶۵۵ امتیاز، کرمان موتور با ۶۴۶ امتیاز و نگین خودرو با ۶۰۹ امتیاز به ترتیب پس از دو شرکت جهان نوین آریا و ایرتویا قرار می گیرند.

ذکر این نکته ضروری است، شرکتهایی که میزان سهم آن ها در بازار ایران کمتر از یک درصد است، به صورت جداگانه بررسی شده اند و در نتیجه آرین موتور تابان با کسب ۷۵۷ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در سکوی نخست و کارمانیا با ۷۰۵ امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

 پرشیا خودرو با ۶۹۸ امتیاز، پرستوی آبی ارگ با ۶۸۹ امتیاز، مدیا موتورز با ۶۸۹ امتیاز، گلرنگ موتور فامیلی با ۶۸۶ امتیاز و آسان موتور با ۶۵۴ امتیاز، در رتبه‌های سوم تا آخر این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.