به گزارش اکونا پرس،

 مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که صبح امروز برگزار شد، گفت: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا بهترین روش برای ایجاد تعادل در بازارهاست. به طوریکه در بازه زمانی با ایجاد برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد اما هنگامی که محدودیت‌های قیمت‌گذاری در بورس کالا رفع شد، شاهد بهبود قیمت ها بودیم.

منصور یزدی زاده افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، مشاهده کردیم که قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد با وجود افزایش نرخ ارز کاهش یافت؛ در نتیجه قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب حاصل اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا و سازوکار بورس کالاست.

یزدی زاده در ادامه گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش صنعت فولاد دنیا عدم توازن در تولید و مصرف است، به طوری که چین برخلاف محدودیت های زیست محیطی تولید خود را حفظ کرد.

وی همچنین در خصوص تهدیدات عمده صنعت فولاد گفت: کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، افزایش تولید در چین، جنگ تجاری، کاهش رشد اقتصادی چین، آغاز و ادامه کاهش قیمت فولاد که از ماه جولای آغاز شده است از جمله تهدیدات صنعت فولاد به شمار می روند.

وی در خصوص آثار تحریم‌ها نیز عنوان کرد: افت صادرات، افزایش هزینه واردات، کاهش مراجعه کشتی، از دست رفتن بازارهای صادراتی، کاهش ارزآوری، گسیل فولاد به بازارهای داخلی و بسته شدن کانال‌های مالی از آثار تحریم خواهد بود که از راه اندازیNGO های صادراتی، بستن قراردادهای بارتر، متنوع سازی کانال های انتقال پول، حمایت از صادرکنندگان و توسعه و تقویت کشتیرانی از جمله راهکارها برای کاهش اثر تحریم‌ها است.