به گزارش اکونا پرس،
«رسول محمدی»، در یک نشست خبری، که امروز (سه‌شنبه/۱۴ مرداد) برگزار شد، با بیان اینکه خرده فروشی مدرن توسط فروشگاه رفاه در ایران پایه گذاری شد، گفت:« آن زمان کسی متصور نبود که بتوانیم خرده فروشی مدرن را در این ابعاد توسعه دهیم؛ اما با انجام این کار و راه اندازی فروشگاه‌های فرانچایز، توانستیم برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.» 
 
وی افزود:« در این راه، موفق شدیم که از تامین کنندگان داخلی حمایت کنیم. کالاها در فروشگاه‌های رفاه ۱۰۰ درصد ایرانی هستند. ما از مشتریان خود پاسداری می‌کنیم و تولیدکننده‌های ایرانی را ترغیب می‌کنیم که کالاهای باکیفیت خود را به رفاه عرضه کنند؛ تا جایگزین کالاهای ‌خارجی شوند. حمایت از تولید داخل یکی از دستاوردهای فروشگاه رفاه در دوران تحریم است.» 
 
مدیرعامل رفاه با بیان اینکه این مجموعه در دوران کرونا به شکل ۱۰۰ درصدی در خدمت دولت است، گفت: «در این شرایط که درآمدها کاهش پیدا کرده است و مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند، رفاه در هماهنگی با دولت تلاش می‌کند که تمام نیاز آنها را با تخفیف به دست‌شان برساند؛ امیداورم که این ویروس منحوس از زندگی مردم رخت ببندد و از آن رها شویم؛ اما خیلی مهم است که مردم کمتر احساس عدم رضایت داشته باشند.»
 
محمدی با اشاره به توسعه فروشگاه رفاه، گفت:«سال ۹۸ به اندازه ۲۳ سال گذشته، فروشگاه رفاه را توسعه دادیم. در حال حاضر با قوت راه‌اندازی مدل فروشگاه‌های نمایندگی (فرانچایز) را پیگیری می‌کنیم. بر این اساس سوپرمارکت‌های محلی را به شعب رفاه تبدیل می‌کنیم. اجناس را ما تامین می‌کنیم و مالک فروشگاه آن را مدیریت می‌کند. استراتژی فروشگاه رفاه ارائه تخفیف ۵ تا ۴۰ درصدی بر روی اجناس فروشگاه‌های نمایندگی است. اینگونه مشتریان می‌توانند سبد خرید خود را ارزان‌تر از همیشه از سوپر مارکت محل خود که نمایندگی فروشگاه رفاه را دارد، خریداری کند.» 
 
مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افزود:«تاکنون ۳۰۰ فروشگاه از این دست ایجاد کرده‌ایم که ۴۰۰ فروشگاه دیگر هم به زودی به آنها اضافه می‌شوند. تقاضای بسیاری برای توسعه اینگونه فروشگاه‌ها در سطح کشور وجود دارد؛ به ویژه در استان‌های تهران و البرز. همچنین در کنار توسعه فیزیکی فروشگاه‌ها، در حال نظم دادن به فروش اینترنتی و تلفنی هستیم. تصمیم داریم برای ترغیب مشتریان به خرید اینترنتی، به آنها اعتبار خرید ارائه کنیم. امیداورم با تخفیف‌های که اعمال می‌کنیم و مدل توسعه فروشگاهی (فرانچایزینگ) به کمک مردم بیایم، به ویژه در زمان رشد تورم. تنها در ۲ ماه گذشته تورم حدود ۳۰ درصدی وجود داشت. هدف رفاه این است که کالای باکیفیت ایرانی را ارزان‌تر به دست مشتریان برساند.» 
 
وی در مورد برنامه‌‌های حمایتی فروشگاه رفاه، در چارچوب اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، گفت:«به مناسبت عید غدیر خم میان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مددجو، سبدهای غذایی که شامل برنج، مرغ و روغن است را توزیع می‌کنیم. شناسایی این مددجویان از طریق وزارت رفاه انجام می‌شود و فروشگاه رفاه سیدها را به دست آنها می‌رساند. برنامه دیگر فروشگاه رفاه توزیع ۴۰ هزار بسته غذایی با کمک هلال احمر و یونیسف در میان مادران باردار و شیرده است. برنامه‌ دیگر رفاه توزیع کارت خرید میان رانندگانی است که تخلف رانندگی مرتکب نمی‌شوند. بر این اساس، با کمک پلیس راهور ناجا، ۱۰ هزار کارت خرید ۱۰۰ هزار تومان میان این گروه از رانندگان توزیع می‌شود.» 
 
محمدی با اشاره به نگرانی‌ها از آلودگی اقلام عرضه شده در فروشگاه‌ها به ویروس کرونا، گفت:«رفاه پیش از ارسال کالاها به فروشگاه‌ها، آنها را ۴ تا ۵ روز در شرایط مناسب قرار می‌دهد و پس از اطمینان از رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آنها را به فروشگاه‌ها ارسال می‌کند؛ ضمن اینکه فروشگا‌ه‌ها را زیر نظارت سازمان نظارتی برده‌ایم و میام تمام پرسنل فروشگاه‌ها ماسک، دستکش و محافظ و جدا کننده توزیع می‌کنیم.»  
 
وی در مورد جذابیت فروشگاه‌های توزیع مدرن برای خریداران، گفت:«در سراسر دنیا بیش از ۸۵ درصد از ظرفیت عرضه و تقاضا در اختیار زنجیره توزیع مدرن است و زنجیره سنتی تنها ۱۲ تا ۱۳ درصد از ظرفیت توزیع را عهده‌دار است. در این شرایط، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کار قیمت‌گذاری کالاها را انجام می‌دهد و رفاه به هیچ وجه قیمت‌گذاری نمی‌کند؛ البته رفاه همواره تضمن می‌دهد که مشتریان یک کالای مشابه را ارزان‌تر از تمام فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند. برای نمونه در پایان سال ۹۷، طرح تضمن ارزان‌ترین خرید را راه اندازی کردیم. در این راستا به مشتریان اعلام کردیم هرکس بتواند کالای رفاه را ارزان‌تر در سایر فروشگاه‌ها پیدا کند، تا ۱۵ برابر قیمت آن کالا را به عنوان خسارت بازمی‌گردانیم.» 
 
مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح یاری بازنشستگان کشوری از مرداد ماه، گفت:«با صندوق بازنشستگی کشوری بر سر اجرای سه مرحله‌ای این طرح توافق کرده‌ایم. مرحله اول در اسفند ماه اجرا شد و تسهیلات ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با کارمزد ۲ درصد در کارت حقوق بازنشستگان کشوری وارد شد تا خرید کنند و پس از یک ماه تنفس در ۴ قسط از حقوق‌شان کسر شود. در دور اول ۵ دستگاه خودرو را میان افرادی که در طرح مشارکت کردند، قرعه کشی کردیم. یکی از مزایای این طرح این است که هیچ بازنشسته‌ای برای دریافت تسهیلات خرید نیاز به حضور در بانک ندارد. این برای اولین بار است که افراد بدون مراجعه به بانک تسهیلات دریافت می‌کنند. حجم این طرح در مرحله اول ۱۸۰۰ میلیارد تومان است؛ در ضمن برای گسترش این طرح مذاکراتی با دیگر صندوق‌های بازنشستگی خواهیم داشت تا بازنشستگان آنها هم بتوانند از مزایای تسهیلات خرید بهره‌مند شوند.» 

محمدی با اشاره به الگوی جدید توسعه فروشگاه‌های رفاه با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت:«مذاکراتی با آقای «پرویز فتاح» داشتیم که بر مبنای آن امکانِ در اختیار بنیاد، برای توسعه فروشگاهی بازسازی و تجهیز می‌شوند. در این راستا ۶ مکان را شناسایی کردیم.» 

در ادامه این نشست خبری، کشاورز، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل‌ فروشگاه رفاه با بیان اینکه این شرکت از ابتدای سال ۹۹، ۲۰ شعبه جدید را ایجاد کرده است، گفت:«در نتیجه برای هزار نفر شغل ایجاد شده است. در شرایطی که سایر شرکت‌ها در زمان شیوع کرونا دست به تعدیل نیرو زده‌اند، رفاه نه تنها تعدیل نیرو نداشته است، بلکه تعداد کارکنانش را افزایش داده است. یکی از همین شعبه‌ها در محله علی آباد شهرری افتتاح شد. این کار را با همکاری شرکت دخانیات انجام دادیم. مکان این فروشگاه با دلیل فرسودگی، به محلی برای گسترش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود؛ اما حالا آن را به یک فضای امن تبدیل کرده‌ایم؛ فضایی که بیش از اینکه ارزش اقتصادی‌اش قابل اندازه‌گیری باشد، دارای ارزش‌های اجتماعی و انسانی است.»