مزدا بعد از مدل 323، تغییرات زیادی را در طراحی و بخش فنی خودروهای تولیدی خود ایجاد کرد. بعد از موفقیت مزدا سه، بارها فیس‌لیفت‌های مختلفی از این خودرو را شاهد بوده‌ایم. 

طراحی مزدا سه در عین سادگی، جذابیت و اصالت خاصی دارد که با گذشت سال‌ها از تولید اولین نمونه آن، هنوز هم قدیمی نشده است. به همین دلیل مزدا، با اعمال تغییرات کوچک روی همان خودروی قدیمی، موفقیت فروش خود را تداوم بخشیده است. اما، در سال 2019 میلادی شرکت مزدا نمونه جدیدی از مزدا سه را ارائه کرد که تمام معادلات طراحی دنیا را به هم ریخت. 

طراحی بی‌نظیر و خاص این خودرو باعث شد که در نمایشگاه خودروی نیویورک و در رقابت با بزرگترین برندهای مطرح دنیا، جایزهٔ اصلی این رقابت به مزدا سه برسد.

مزدا سه مدل 2020 و طراحی بی نظیرش

مزدا در سال 2019 میلادی جدیدترین نمونه مزدا سه خود را در دو تیپ سدان و هاچ بک به بازار خودرو معرفی کرد. نسل جدید این خودرو در تمامی زمینه‌ها جهشی خیره‌کننده داشته است. طراحی مزدا سه در نمونه‌های اولیه، با وجود سادگی، زیبایی خاصی داشت. هیچ پیچیدگی خاصی در طراحی خطوط این خودرو به چشم نمی‌خورد. اما با این وجود طراحی مزدا سه مورد توجه مخاطبان این خودرو قرار گرفت. 

شرکت مزدا برای تولید نسل سوم این خودرو در سال 2019، به یک باره تحولی بزرگ در طراحی و امکانات فنی و رفاهی مزدا سه ایجاد کرد که نتیجه آن حیرت‌انگیز بود. مزدا سه مدل 2019 در عین حفظ چارچوب و قالب نسخه قدیمی، طراحی ویژه‌ای دارد. 

اضافه شدن خطوط حجم‌دهنده بر روی کاپوت و درها، جلو پنجره مشبک، انحنای زیبای سقف و جذاب‌تر شدن فرم چراغ‌های جلو و عقب به اضافه کشیده‌تر شدن خودرو و کمتر شدن ارتفاع آن از جمله تغییرات محسوس مزدا سه جدید است. 

مزدا در طراحی داخلی مزدا سه نهایت زیبایی را به کار برده است. تریم دو رنگ کابین در کنار ارگونومی بی‌نظیر ادوات داخلی، تصویری بسیار جذاب و خاص از یک کابین ایده‌آل و لوکس پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد.

مزدا برای این خودروی خاص خود تکنولوژی‌های فنی ویژه‌ای را هم در نظر گرفته است. پیشرانه جدید اسکای اکتیو با حجم دو لیتر و با سیستم برق 24 ولت یکی از این قابلیت‌هاست. این پیشرانه بنزینی هیبریدی، مصرف سوخت را در مزدا سه به 5.6 لیتر کاهش داده است. 

یک فناوری جدید دیگر هم در مزدا سه به چشم می‌خورد. سیستم G-Vectoring که یک فناوری داینامیک در خودروست. این فناوری با ایجاد هماهنگی بیشتر در عملکرد شاسی، باعث بهبود کنترل و هندلینگ خودرو شده و به دنبال آن شتاب خودرو نرم‌تر و سریع‌تر خواهد شد. 

شاید بتوان امیدوار بود که در سال‌های پیش رو، نمونه‌های جدید خودروهای تولید شده در سال 2020 که عموماً بهترین نمونه از برند خود هستند را در سامانه‌های فروش خودرو دیوار و دیگر سامانه‌های مرتبط بتوانیم ببینیم.

رقابت مزدا سه در نمایشگاه نیویورک

نمایشگاه خودروی نیویورک هر ساله در ماه آوریل، میزبان برندهای معتبر دنیاست. در پایان این نمایشگاه خودروهای برتر سال جهان از جهات گوناگون انتخاب می‌شوند. علاقه‌مندان به این رویداد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه را از طریق اینترنت دنبال کردند. 

در پایان این رقابت خودروهای آسیایی بسیار سربلند بیرون آمدند. مزدا سه رقابت بر سر عنوان بهترین خودروی جهان را به یک آسیایی نامدار دیگر واگذار کرد. کیاموتورز با کراس‌اوور موفق خود «کیا تلوراید» توانست عنوان بهترین خودروی سال جهان را از آن خود کند. 

بودن در میان سه منتخب نهایی این رقابت برای مزدا سه افتخاری بزرگ بود. این خودرو البته که دست خالی از این نمایشگاه بیرون نیامد. طراحی خاص و متفاوت مزدا سه، چشم تمامی کارشناسان خودرو را خیره کرد و سرانجام عنوان بهترین طراحی سال را به نام خود زد. 

مزدا سه در رقابت برای کسب این عنوان رقبای قدری مانند پورشه تایکان و پژو 208 را از سر راهش برداشت و با بیشترین آرا به عنوان بهترین طراحی سال 2020 انتخاب شد. این موضوع قطعاً در بازار خرید و فروش مزدا سه تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.