به گزارش اکونا پرس،

محسن رضایی منش از موفقیت محصول تارا در آزمون‌های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده ای  (Pedestrian Safety Test)  خبر داد و گفت: نتایج این آزمون مورد تایید مراجع رسمی بین المللی قرار گرفته است.
وی افزود: این آزمون‌ها در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان، منطبق با استانداردهای روز بین المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی ایمارک (E-mark) انجام شده و تارا با کسب نتایج عالی موفق شد تمامی الزامات استانداردهای مربوط را تامین کرده و مورد تایید قرار گیرد.
رضایی منش، با تاکید بر توجه به ایمنی عابر پیاده علاوه بر سرنشینان در استانداردهای روز دنیا، افزود: آزمون ایمنی عابر پیاده که شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده است، بر اساس استانداردهای اروپایی ECE- R127 و 78/ 2009/EC  انجام می شود؛ این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است.
مدیر مهندسی خودرو در پروژه تارا با بیان این که خودروی تارا، با هر دو استاندارد مورد تست و تایید قرار گرفته، گفت: مراحل قانونی صدور تاییدیه رسمی ایمارک اروپایی کارسازی شده است. همچنین علاوه بر انجام تست‌های آزمایشگاهی، محاسبات عددی و شبیه‌سازی‌های مهندسی تصادف عابر پیاده نیز، در مراحل مختلف طراحی و تولید خودروی تارا انجام شده است.
گفتنی است، استاندارد ایمنی عابر پیادهECE –R127 از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها به شمار می رود. با نتایج کسب شده از آزمون‌های این استاندارد، محصول تارا آمادگی ورود به بازار اروپا را دارد.