به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی، به دنبال فراخوان شرکت در این دوره، ششم‌ مردادماه ۱۴۰۰ با استقبال بیش از ۱۶۰۰ تَن از کارکنان، وبینار فروغ غدیر با تدریس ناصر سودانی ریاست دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) اهواز برگزار شد.

سودانی واقعه عظیم غدیر خم‌ را ابلاغ امامت از سوی خداوند متعال دانست و افزود: در آیه تبلیغ به پیامبر (ص) دستور داد، آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است. پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که: امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم. واقعه‌ی غدیر ابلاغ حکم امامت از جانب خداوند برای  امیرالمومنین علی (ع) بود. جایی که پیامبر اسلام (ص) در آخرین حج و هفتاد روز قبل از رحلت خود در محل غدیر، مسلمانان را فراخواند و حضرت امیرالمومنین علی (ع) را وصی و جانشین خود معرفی نمود.

استاد سودانی در ادامه گفت: در قرآن کریم آیه ۱۲۴ سوره مبارکه بقره می خوانیم که خداوند بندگان مقربش را مورد امتحان سخت قرار می‌دهد. حضرت ابراهیم‌ (ع) نیز امتحانات دشواری را گذراند و از همه آن ها عظیم تر این بود که:  جگر گوشه‌اش یعنی حضرت اسماعیل  (ع) را در پیشگاه خداوند قربانی کند. آیا امتحانی سخت‌ تر از این برای انسان ممکن است. به قربانگاه رفتن حضرت اسماعیل (ع) یعنی اوج بندگی و دلدادگی، یعنی اطاعت بی چون و چرای ابراهیم خلیل از پرودگار و حضرت ابراهیم (ع) با سربلندی در چنین امتحان الهی به مقام امامت نائل شد. این یعنی مقام امامت اولا از جانب خدا تعیین می شود و دیگر اینکه امام معصوم برترین افراد شایسته بر روی زمین بعد از رسول خدا باید باشد.

سودانی با بیان اینکه آیات و احادیث بسیاری در مورد حقانیت ولایت حضرت علی (ع) وجود دارد، افزود: آیه ۶۷ سوره مائده (یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک)، آیه ۳ سوره مائده (الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا)، آیه ۱ و ۲ سوره معارج (سئل سائل بعذاب واقع، للکافرین لیس له دافع آیه‌)، بخشی از آیات نازل شده در مورد واقعه غدیر هستند.

وی در ادامه گفت: واقعه‌ی غدیر روز یأس کافران، روز اکمال دین، اتمام‌ نعمت الهى بر مردم و روزی است که اسلام به عنوان دین و یک مذهب کامل، مورد پسند خدا قرار گرفت. اگر وقایع روزهاى تاریخ اسلام را بررسى کنیم، هیچ روز مهمى مانند: بعثت، هجرت، فتح مکّه، پیروزى در جنگ‌‌ها و ... با همه ارزش‌هایى که داشته‌‌اند، شامل این چهار صفت روز عید غدیر نیست.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، این دوره با همکاری واحدهای آموزش و توسعه منابع انسانی، ستاد اقامه نماز و روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان‌ برگزار شد.

گفتنی است، پایان این وبینار تخصصی که به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد، با پرسش و پاسخ شرکت‌ کنندگان همراه بود و شایان ذکر است که به تعداد ۱۴ تَن از شرکت کنندگان در این وبینار به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

362