به گزارش اکونا پرس،

دکتر علی وحدت در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی به عنوان پنجاه و هشتمین صندوق پژوهش و فناوری ثبت شده در کشور در سخنانی، وظیفه این صندوق‌‌ها را تامین مالی و ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد و افزود: آذربایجان غربی همیشه به لحاظ رشد اقتصادی از رتبه خوبی برخوردار بوده است. این استان هم‌اکنون از 40 شرکت دانش بنیان برخوردار است اما این تعداد باید افزایش پیدا کند.
وی در ادامه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی یک خط اعتباری 25 میلیارد تومانی برای صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی و همچنین مجموعا 12/5 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای استقرار واحدهای فناور اختصاص داده است. 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق از آذر ماه سال 97 (دوره سوم هیات عامل صندوق نوآوری‌) تاکنون بیش از 16 هزار میلیارد تومان خدمات مالی(ضمانت‌نامه و تسهیلات) به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کرده است، گفت: در این مسیر هشت بانک در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور ما را یاری کردند. 
دکتر وحدت در پایان از حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری این استان تقدیر و تشکر کرد.

 

 


صندوق نوآوری سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی دارد
در ادامه این مراسم نیز دکتر غلامرضا منصورفر، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان در کنار سایر اجزای اکوسیستم نوآوری نقش موثری در توسعه زیست بوم فناوری استان آذربایجان غربی خواهد داشت، افزود: این صندوق هر چه پویاتر عمل کند، شاهد شتاب بیشتر توسعه اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان‌ غربی خواهیم بود.
وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی یکی از نمادهای بسیار مهم برای کسب و کارهای دانش‌بنیان و یک صندوق مالی استانی برای حمایت از کسب و کارهای استارت‌آپی و دانش‌بنیان است. در واقع رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان موجبات افزایش نرخ اشتغال در بین جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی را فراهم می‌کند.
منصورفر تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان غربی دارد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به آغاز به‌کار صندوق پژوهش و فناوری این استان، خدمات اصلی این صندوق را شامل صدور انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، پرداخت انواع تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی(قرض‌الحسنه، جعاله، لیزینگ، خرید دین)، ارزیابی و ارزش‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، مشارکت در طرح‌های استارت‌آپی و فناور (مشارکت مدنی و حقوقی) و کارگزاری دستگاه‌های اجرایی(مالی، ارزیابی و نظارت) اعلام کرد.
وی در پایان با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان ‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کرده و نقشی کلیدی در فعال‌تر کردن شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطوح ملی و بین‌المللی ایفا کنیم.