به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار روابط عمومی، این مراسم هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ به همت شرکت فولاد خوزستان، سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز و حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید بقایی با حضور سردار حسن شاهوار‌پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز، دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان، حمیدرضا توکلی زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید بقایی و جمعی از مسئولان استانی در مرکز واکسیناسیون شهید حاج علی هاشمی در کوی علامه (چهارصد دستگاه) برگزار شد. 

حجت الاسلام سید امیر میر‌علایی فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز در این مراسم اظهار داشت: در شرایط سخت کرونایی و نیاز مبرم بیمارستان‌ها به تجهیزات پزشکی، شرکت فولاد خوزستان با فراهم نمودن تجهیزات ضروری بیمارستانی به مانند همیشه یار و یاور کادر درمان بود.

وی در ادامه گفت: ۵۰ تخت بیمارستانی، ۱۰ تخت چرخ‌دار، ۷۳ تشک، ۳۲۰ پایه سرم و ۲۰ کپسول اکسیژن موارد اهدایی شرکت فولاد خوزستان است که امیدواریم این تجهیزات در شرایط بحرانی کرونا بخشی از کاستی های بهداشت و درمان استان خوزستان را مرتفع نماید.

در ادامه سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این روزها جامعه و کادر درمان را درگیر کرده، شیوع ویروس کرونا است. در این شرایط سخت علاوه بر فشار مضاعف به مدافعان سلامت، خسارت‌های جانی سنگینی به مردم تحمیل شده است. اولویت اول ما در بحث پیشگیری واکسیناسیون همگانی می باشد. 

سردار شاهوارپور از نقش ارزنده شرکت فولاد خوزستان در کمک به بیماران کرونایی تقدیر کرد و افزود: فولاد خوزستان همواره در شرایط سخت و بحرانی جهادگونه وارد عمل شده و تا عادی شدن شرایط در کنار سایر دستگاه‌های عملیاتی نقش سازنده‌ا‌ی ایفا کرده است. در  شرایطی که کادر درمان بیشترین فشار را تحمل می‌کند، انتظاری می‌رود سازمان‌ها،‌ ادارات و کارخانجات به کمک بخش درمان بیایند. 

وی افزود: اقدامات سپاه و بسیج تا عادی شدن شرایط‌ در یاری رساندن  به مجموعه بهداشت و درمان ادامه دارد. امیدواریم هر چه زودتر با پوشش بیشتر واکسیناسیون، به شرایط قبل از کرونا برگردیم.

دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در این مراسم اظهار داشت: کنترل شیوع این ویروس منحوس بدون مشارکت عمومی و همراهی با کادر درمان ممکن نیست. مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند، واکسیناسیون شتاب بگیرد و همه دستگاه ها وظایف خود را در حمایت از بهداشت و درمان کشور انجام دهند تا شرّ این ویروس منحوس از کشور دفع شود.دکتر مخبر دزفولی با اشاره به کمک های شرکت فولاد خوزستان به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ما از روز اول شیوع کوید١٩ در کنار کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی بودیم و علاوه بر کمک های نقدی، راه اندازی خط تولید ماسک و البسه پزشکی در بحران اولیه کمبود ماسک، بدون سروصدا و به عنوان تکلیف شرعی اکسیژن بیمارستان های اهواز را از شروع پیک اولیه تا به امروز به طور رایگان تامین کرده ایم. 

قائم مقام مدیرعامل با اشاره به حمایت های فوری اخیر از مجموعه بهداشت و درمان استان گفت: هفته گذشته به محض اطلاع از کمبود سرنگ تزریق واکسن، ۵۰۰ هزار سرنگ با دستور مدیرعامل و مجوز هیات مدیره خریداری و به دانشگاه اهدا شد و اکنون هم به محض اطلاع از کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها تاکنون دو محموله تخت بیمارستانی و ملحقات، ویلچر، پایه سرم، برانکارد و... به ارزش ده میلیارد ریال با هماهنگی و تلاش معاونت محترم خرید و زحمات مخلصانه همکاران ما در حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید بقایی تهیه و در قالب مسئولیت های اجتماعی تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و این روند خدمات رسانی تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا، ان شاءالله  ادامه خواهد یافت.

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در پایان با رمز یاحسین (ع) کاروان اهدایی تجهیزات پزشکی شرکت فولاد خوزستان به سمت بیمارستان‌های هدف حرکت کردند.

45