به گزارش اکونا پرس،

مسعود شفیع‌پور، مدیرعامل شرکت سنجش فناوری خاورمیانه در فصل سوم برنامه رادیویی «جوان‌آپ» رادیو جوان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما در سال 87 با هدف رفع نیازها و ارزیابی و امکان‌سنجی طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه فناوری‌های نوین، با حمایت پارک فناوری پردیس، موسسه توسعه فناوری نخبگان و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تأسیس شد.
وی عمده فعالیت این شرکت را تدوین و ارزیابی انواع طرح‌های توجیحی و ارزش‌گذاری دانش فنی، انجام مطالعات تطبیقی، مشاوره در زمینه ایجاد مراکز نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و حوزه‌های مرتبط با آن اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت سنجش فناوری خاورمیانه ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش بنیان به دنبال تامین مالی هستند و اطلاعی از چگونگی تامین مالی ندارند، ما به‌واسطه ارتباطی که با اکوسیستم نوآوری داریم می‌توانیم آن‌ها را به شرکت‌های شتابدهنده، صندوق‌های پژوهش و فناوری، ستادهای مختلف معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری و مراکز حمایت کننده وصل کنیم.
شفیع‌پور بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر داشتن ایده خوب، باید عوامل بسیار مهم و موثر دیگری همچون ترفیعات عالی، زمینه تخصص، اعتبار، ارتباط با بازار هدف، توانمندی¬ها و تخمین درست و علمی‌ پیش بینی‌ها و … در نظر گرفته شود تا شرکت¬ها به اهداف خود برسند و در میدان فعالیت باقی مانده و به رشد و توسعه خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: امروز نهادهای متعددی با تکیه بر روش تجاری خود و ارزیابی و امکان‌سنجی دقیق طرح‌ها، سعی در حل مشکلات مذکور دارند تا بتوانند در ارتباطی تنگاتنگ با کارآفرینان و صنعت با ارایه مشاوره‌ها و راهکارهای مناسب، اقدام به رفع نقاط ضعف و ارتقای عملکرد شرکت‌ها کنند.
مدیرعامل شرکت سنجش فناوری خاورمیانه در ادامه گفت: شرکت ما از نیروهایی تشکیل شده است که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اند که این رشته‌ها معروف به میان رشته‌ای است. ما برای ارزیابی تخصصی از یکسری مشاوران تخصصی و خبره که شامل اساتید دانشگاه و صاحبان صنایع در حوزه‌های مختلف هستند، استفاده می‌کنیم و البته افراد خبره در انستیتو پاستور در حوزه فناوری به ما کمک می‌کنند. 
شفیع‌پور در مورد صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز اظهار کرد: راه‌اندازی این صندوق‌ها در کشور موجب شد تا بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که به دلیل عدم سوابق بانکی، نمی‌توانند برای دریافت وام سراغ بانک‌ها بروند، با کمک این صندوق‌ها از طریق چک، سفته و فیش حقوقی، وام بانکی دریافت کنند.
گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.