به گزارش اکونا پرس،

 فرزاد یوسفی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نورا ژن پیشرو در برنامه جوان آپ رادیو جوان در مورد فعالیت و محصولات این شرکت گفت: شرکت ما در سال 96 تاسیس شده و به‌طور تخصصی در حوزه تولید محصولات نوترکیب فعالیت می‌کند و در حال حاضر از 6 شش محصول دانش‌بنیان برخوردار است.
وی «آنزیم تشخیصی فنیل آلانین»، «آنزیم تشخیصی دیافورز» و «آنزیم تشخیصی سوآپ تشخیص آلودگی میکروبی» را از مهمترین محصولات این شرکت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 90 درصد آنزیم را تولید و نیاز کشور را تامین می‌کنیم. 
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نورا ژن پیشرو ادامه داد: آنزیم نوترکیب یکی از دسته‌های پروتئین آنزیم‌های نوترکیب است که به طور تخصصی برای موضوعات تشخیصی استفاده می‌شود. ما این آنزیم را طی چند سال گذشته به کشورهای اروپایی نیز صادر کرده‌ایم. 
یوسفی در مورد تولید «آنزیم تشخیصی سوآپ تشخیص آلودگی میکروبی» به عنوان مهمترین محصول این شرکت گفت: این روش تشخیصی برای سطوح آب، مواد غذایی، بیمارستان‌ها و... قابل استفاده است و میزان دایوکسین(ماده سرطان‌زا) را اندازه‌گیری می‌کند.
وی روش سوآپ تشخیص آلودگی میکروبی را ارزان و مقرون به‌صرفه اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نورا ژن پیشرو با اشاره به اینکه همه محصولات ما دانش‌بنیان است، بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، شرکت‌های خصوصی از محصولات ما استفاده کردند و ما نیز سوآپ آلودگی میکروبی را که موردنیاز کشور است، به سفارش وزارت بهداشت تولید کرده‌ایم.
یوسفی در مورد چشم‌انداز این شرکت برای توسعه محصولات، اظهار کرد: ما قصد طراحی سوآپ‌ها به شکل کیت در آینده‌ای نزدیک را داریم تا نوع باکتری به‌طور تخصصی تشخیص داده شود و به تولید داخل داروهای نوترکیب ورود پیدا کنیم.
وی در پایان از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی جهت گسترش محصولات شرکت در سال‌های اولیه آغاز کار شرکت، تشکر کرد.
گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.