به گزارش اکونا پرس،

حشمت اله بهرامی مدیرعامل پگاه لرستان با اعلام این خبر افزود: در راستای توسعه تولیدات پگاه و فروش و صادارت، نیاز به سردخانه زیرصفر بزرگتری بود  که با  تکمیل زنجیره سرما موضوع صادرات محصولات پگاه تسهیل شود. 

وی تاکید کرد: با وجود این سردخانه، شرکت پگاه لرستان پتانسیل مناسبی برای تولید محصولات لبنی و غیر لبنی پیدا کرد که نیاز به انجماد و سرد خانه زیر صفر داشتند.

او با اشاره به  اهمیت این رخداد در توسعه جایگاه پگاه افزود: با وجود این امکان تازه، علاوه بر توسعه محصولات داخلی و صادراتی، امکان توزیع محصولات تازه‌تر به مرکز و جنوب کشور فراهم شده است تا رضایت مصرف کنندگان محصولات برند ملی پگاه ارتقا یابد.

بهرامی تصریح کرد: این سردخانه دارای فضای ذخیره سازی ۲ هزار و۷۰۰ تنی است که از این حجم ۱۱۰۰ تن به سردخانه زیر صفر و ۱۶۰۰ تن به سردخانه بالای صفر، اختصاص دارد. 

مدیرعامل پگاه لرستان با اشاره به اینکه هزینه خرید این سردخانه از محل أخذ وام و فروش ملک تجاری تهیه و پرداخت شده، خاطر نشان کرد: خرید سردخانه ضمن افزایش مساحت شرکت به بیش از ۱۰۷ هزار متر ربع، این شرکت را از بن‌بست فرودگاه، رودخانه، ماسه شویی و سردخانه خارج کرد و اکنون پگاه لرستان در مجاورت جاده قرار دارد.

وی ادامه داد: هفت باب ساختمان مسکونی، انبار، یک باب ساختمان اداری مجهز و کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سردخانه و یک باسکول ۶۰ تنی از دیگر امکانات این سردخانه است که ظرفیت‌های توسعه ای بیشتری را ایجاد کرده است