به گزارش اکونا پرس،

مهندس محمد محمودیان در آئین رونمایی از پروژه‌های محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و جلوگیری از گازهای مشعل مارون ۶ گفت: صندوق نوآوری در سال 89 طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به منظور تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است. 
وی ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و ارائه کمک‌های بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان به منظور توانمندسازی آنها را از انواع خدمات این صندوق برشمرد و افزود: این حمایت‌ها در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان و کمک به بخش اقتصاد کشور است و اینکه دانش بنیان‌ها بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد نفت کشور را مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌کنند، بیان‌کرد: با توجه به محدودیت فعالیت چاه نفت در دوران تحریم، شرکت‌های دانش بنیان توانستند بخشی از تجهیزات نفت و گاز را تولید کنند و این شرکت‌ها که اعتماد بخش دولتی و ملی را جلب کردند، توسعه یافتند.
محمودیان به فعالیت شرکت دانش بنیان «ساخت تجهیزات گاز تامکار» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این شرکت پروژه‌های زیست محیطی را اجرا کرده است، صندوق نوآوری در سال 97 برای اجرای پروژه «سایت پارسی» حمایت 50 میلیارد ریالی از این شرکت داشت که توانست گاز فلر را به گاز مایع و گازهای سبک تبدیل کند .
وی افزود: امروز که در مراسم اجرای پروژه «جلوگیری از گازهای مشعل مارون ۶» هستیم، شرکت دانش بنیان «ساخت تجهیزات گاز تامکار» توانست با حمایت 35 میلیارد تومانی صندوق نوآوری طی دو سال همزمان با شیوع بیماری کرونا و تورم، این پروژه را به سرانجام برساند.
به گفته مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی اجرای پروژه «جلوگیری از گازهای مشعل مارون ۶» موجبات اشتغالزایی در این منطقه را فراهم کرده و مانع از خروج حداقل یک میلیون دلار ارز از کشور شده است.
محمودیان با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه پایدار را دارد، تصریح کرد: تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان بلندمدت (66 ماه) است تا شرکت‌ها در بازپرداخت تسهیلات با مشکلی مواجه نشوند. 


توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری
وی در ادامه با اشاره دیگر خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه بازار محصولاتشان در کشور گفت: صندوق نوآوری تا ۷۰ درصد قیمت محصولات دانش‌بنیان را به صورت لیزینگ در اختیار مشتریان این شرکت‌ها قرار می‌دهد و 30 درصد مابقی را خود خریداران به صورت نقدی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کنند.
مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی به تفاهم‌نامه دو هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری با شرکت ملی نفت طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت و پتروشیمی، صندوق نوآوری تفاهم‌نامه دو هزار میلیارد تومانی با شرکت ملی نفت منعقد کرده که طی آن با همکاری بانک تجارت، تسهیلات لیزینگ و فروش اقساطی صندوق نوآوری و شکوفایی به مشتریان محصولات دانش بنیان حوزه نفت و گاز قابل پرداخت است.
محمودیان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 6500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و بخش قابل توجهی از این شرکت‌ها نیز در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ‌فعالیت دارند، یادآور شد: ابزارهای نمودارگیری که توسط بخش الکترونیک شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود، با حمایت صندوق نوآوری در حال جایگزین شدن با تجهیزات و مواد خارجی است که امیدواریم با رفع تحریم‌ها، شرکت‌ها جایگاه خود را از دست ندهند و بخش‌های حاکمیتی و دولتی که خریدار محصولات شرکت‌ها هستند، همچنان به خرید از این محصولات ادامه دهند.