به گزارش اکونا پرس،

دکتر مصطفی بغدادی در سی و هفتمین رویداد «‌دوشنبه‌های استارت‌آپی» در حوزه اینترنت اشیاء که صبح دوشنبه 13 دی‌ماه جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و تاکنون بیش از 60 خدمت متفاوت در این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور تعریف شده و قصد ما از برگزاری این رویدادها، کمک به کسب و کارهای نوپا برای جذب سرمایه است.
وی در مورد رویداد «پیوند» نیز گفت: در رویداد «پیوند» به دنبال این هستیم که افراد صاحب ایده که هنوز محصول قابل عرضه ندارند، اما از ایده‌های ارزنده برخوردار هستند را جهت تامین سرمایه بذری اولیه و توسعه مدل کسب و کار به شتابدهنده‌ها وصل کنیم.
مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان در هدایت استارت‌آپ‌ها برای عبور از «دره مرگ» بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس اعلام کرده‌ایم چنانچه هر شتابدهنده‌ای بتواند20 درصد سرمایه موردنیاز استارت‌آپی را فراهم کند صندوق نوآوری 80 درصد الباقی سرمایه را تامین خواهد کرد.
بغدادی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ شتابدهنده دانش‌بنیان به عنوان عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری انتخاب شده‌اند، گفت: در این شتابدهنده‌ها از ۵۰ طرح از طریق سرمایه‌گذاری بذری با حجم ۴۲ میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها حمایت شده است، ضمن آنکه شتابدهنده‌ها نیز خدمات شتابدهی به این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.
وی در ادامه به جذب سرمایه 53 میلیارد تومانی به استارت‌آپ‌های کشور به همت صندوق نوآوری طی 36 رویداد گذشته «دوشنبه‌های استارت‌آپی» اشاره کرد و گفت: در 36 رویداد گذشته میزبان 320 تیم استارت‌آپی بودیم و به دنبال آن 450 جلسه B2B میان 100 تیم استارت‌آپی با سرمایه‌گذاران برگزار شد و در نهایت 19 تیم موفق به جذب سرمایه 53 میلیارد تومانی شدند و در ضمن 17 تیم برای جذب سرمایه 62 میلیارد تومانی در حال مذاکره هستند.
مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در نظر داریم تا رویکردمان را بعد از برگزاری 36 رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تغییر دهیم و این رویداد را با مشارکت عاملان صندوق و شرکت‌ها و صنایع بزرگ برگزار کنیم.
بغدادی به تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 64 صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور فعالیت می‌کنند و از این تعداد، 46 صندوق عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری هستند و برای 23 طرح هم‌سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.


اجرای ۲۵ طرح فناورانه با ارزش ۱۲ میلیارد تومان در دانشگاه علم و صنعت 
در ادامه این رویداد نیز سعید شوال‌پور، مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه جامع در حوزه فنی و مهندسی و در شاخه‌های مختلف کامپیوتر، IT، ICT، مهندسی نفت، فناوری‌های سیستمی‌ و  مالی و... دستاوردهای بسیاری داشته است.
وی افزود: دانشگاه علم و صنعت از شتابدهنده‌هایی در حوزه‌های آب و انرژی و تجهیزات پزشکی برخوردار است و با راه‌اندازی دو مرکز نوآوری، بستر جدیدی برای کمک به ارتقای زیست بوم نوآوری در دانشگاه ایجاد شده است.
مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت در ادامه، کمک به ارتقای زیست‌بوم نوآوری در دانشگاه علم و صنعت و ارائه خدمات اعم از تسهیلات و ضمانت‌نامه را از ماموریت‌های این صندوق اعلام کرد.
شوال‌پور با بیان اینکه طی سال‌های 99 و 1400 تعداد ۳۰ طرح سرمایه‌پذیر را در دو جشنواره شناسایی کردیم، اظهار کرد: تاکنون ۳ میلیارد تومان وارد این اکوسیستم کرده‌ایم. همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده تاکنون ۲۵ طرح فناورانه به ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در دانشگاه اجرایی شده است که از این تعداد طرح فناورانه، دو تیم توانستند از تامین منابع مالی جمعی در حدود ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شوند و طرح دیگر موفق به عقد قرارداد با صنعت آب با حجم ۱۵ میلیارد تومان شود. 
وی جمع سرمایه‌گذاری خطرپذیر این صندوق را ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از طریق هم‌سرمایه‌گذاری در سه طرح، سرمایه اولیه را به یکی از شرکت‌ها تزریق کردیم.