به گزارش اکونا پرس،

در این نمایشگاه که امروز سوم بهمن ماه جاری همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین جشنواره زنان کارآفرین دانش بنیان ایران(چیستا) برگزار شد، 27 شرکت دانش بنیانی که مدیرعاملشان زنان بودند با حمایت صندوق نوآوری به نمایش محصولات و عرضه توانمندی‌های خود پرداختند. این نمایشگاه از ساعت 12 تا 16 در محل مجلس شورای اسلامی برپا شده است.
اسامی ‌شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه دومین جشنواره زنان کارآفرین دانش بنیان ایران(چیستا) به این ترتیب است:

اسامی ‌شرکت‌های دانش بنیان حاضر در دومین نمایشگاه «چیستا» به این ترتیب است:
ارمغان سلامت زاگرس
محصول ارائه شده این شرکت در پاویون شامل «کپسول سنگ کلیه تهیه شده از عصاره اتانولی 4 گیاه سیاه دانه، سیر، ترب سیاه، کارده در مقیاس آزمایشگاهی» است.
آرام طب آروند
«کیسه ضد درد آرژین» محصول ارائه شده این شرکت در پاویون دومین نمایشگاه چیستا است.
آوان‌طب
محصول ارائه شده این شرکت در پاویون شامل «الکتروکوتر» است.
پارس بافت گلستان
محصول ارائه شده این شرکت در پاویون شامل دستگاه اتوماتیک توری فنس و دستگاه اتوماتیک توری پرسی است.
مهندسی و ساخت پترو فرزان آپادانا 
«حسگر لیزری لکه نفتی از راه دور تا فواصل 6 متر، با استفاده از اثر فلورسنس و دیود لیزر با توان 300 میلی وات» محصول ارائه شده این شرکت در پاویون نمایشگاه چیستا است.

سبز سلامت ویستا 
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون نیز شامل «بیومس اسپیرولینا در مقیاس آزمایشگاهی 20 لیتری» و «بیومس کلرلا در مقیاس آزمایشگاهی 20 لیتری» است.
فنی و مهندسی طراح و سازنده تصفیه‌گستر جنوب هونام
این شرکت محصولات خود را با عنوان «لوله، اتصالات و مخازن اپوکسی با فشار کاری بیشتر از 30bar» ، «لوله GRE  با کاربرد خاص»، «لوله‌، اتصالات و مخازن کامپوزیتی هیبریدی و هدر آنولیت واحد کلروآلکالی» و «لوله‌های کامپوزیتی مغزی گیرِ حفاری چاه» در این پاویون ارائه کرد.
 مجتمع آزمایشگاهی کیفیت آزمای جنوب
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون هم شامل «کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا(UPLC)»، «آنالیز به روش طیف سنج جذب اتمی شعله و کوره(AAS)»، «آنالیز به روش دستگاه کروماتوگرافی گازی GAS CHROMATOGRAPHY» ، «آنالیز به روش دستگاه کروماتوگرافی جرمی MASS CHROMATOGRAPHY » و «آنالیز به روش طیف سنج مادون قرمز دستگاه تبدیل فوریه(FTIR)» است.
هامین دارو طب
«مکمل دارویی سرکوبگر مقاومت آنتی بیوتیکی ناشی از آنزیم تجزیه کننده‌ آنتی بیوتیک‌های بتالاکتام (رایبوتک) در مقیاس آزمایشگاهی» نیز عنوان محصول این شرکت که در نمایشگاه چیستا حضور دارد. 
هوپاد گستر صنعت
این شرکت نیز محصولات خود در این پاویون را با عنوان «ترمیستور، ماژول خانه هوشمند BMS منطبق با CONTROL4»، «دستگاه هوشمند موتورخانه»، «ماژول خانه هوشمند BMS منطبق با CONTROL4» و«دستگاه هوشمند موتورخانه» ارائه کرده است.
هزاره سوم علوم ملل
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل تکثیر ریزجلبک Chlorella sp به منظور تولید پروتئین تک یاخته در مقیاس صنعتی است.
نبوغ آفرینان آریا
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل سامانه IranTalent و سامانه تلنت کوچ است.
مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک
محصولات ارائه شده این شرکت در پاویون دومین نمایشگاه چیستا شامل «آزمون سازگاری الکترومغناطیسی (EMC)»، «آزمون تجهیزات شبکه و امنیت شبکه، ارزیابی امنیت وب، نرم‌افزار،کلاینت سرور، سورس کد، ارزیابی‌ کیفیت نرم‌افزار»، «آزمایشگاه ارزیابی قابلیت‌های PKI آزمایشگاه ارزیابی»، ‌«کارت هوشمند، تجهیزات حوزه بانکی»، «تجهیزات رمزنگاری و احراز هویت»، «آزمون اندازه‌گیری میزان نرخ جذب ویژه (SAR)»، «آزمون ارتعاش سینوسی و تصادفی»، «آزمون ایمنی تجهیرات پزشکی»، «آزمایشگاه تجهیزات فن آوری اطلاعات و ارتباطات» و «لوازم خانگی، آزمون تجهیزات رادیو و آزمون تجهیزات لیزر» است. 
نوآوری زیستی گویا
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل محیط کشت با ترکیبات آمینو اسید، ویتامین، فاکتورهای رشد و هورمون جهت رشد، تکثیر و بیان ژنی سلول‌های خاص نوترکیب (CHOMAX) است.
تحقیق و توسعه یسنا پارس
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل «پلتفرم نرم‌افزاری تصمیم‌سازی معیار انتخاب (تسما)»، «پلتفرم مدیریت پروژه مپ2» و «ماژول دیتاماینینگ با هوش مصنوعی(ماژول پایش رفتار کاربران و ماژول بررسی میزان تاثیر شاخص‌ها بر یکدیگر)» است.
صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان سمنان
صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان سمنان نیز در این پاویون با هدف معرفی خدمات صندوق از قبیل ارائه تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارد. 
صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان خراسان رضوی
اینصندوق نیز به منظور معرفی خدمات خود به شرکت‌های دانش بنیان نظیر ارائه تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه و ارزیابی فنی طرح‌های ارجاعی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، در پاویون دومین نمایشگاه چیستا حضور یافته است. 
مهندسی سازگان گستر
این شرکت نیز محصول خود را با عنوان «دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی بیمار»، «پمپ تزریق دارو» و «دستگاه پالس اکسیمتر» در این پاویون ارائه کرده است.
آریا بسپار پویش پارتاک
محصول ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل «چسب گرماذوب برای کاربرد فیلتر خودرو» است.
رستا ژن دارو
محصولات ارائه شده این شرکت در پاویون نمایشگاه چیستا شامل «پودر لیوفیلیزه‌ تزریقی Bortezomib در مقیاس آزمایشگاهی»، «پودر لیوفیلیزه‌ تزریقی Teicoplanin در مقیاس انبوه» و «پودر لیوفیلیزه‌ تزریقی PEMETREXED در مقیاس آزمایشگاهی» است.
کارآفرینان شایسته فاخر
محصول ارائه شده این شرکت دانش بنیان در این پاویون شامل «خدمات شتابدهی کاشف» است.
اکسین سبز اسپادان
این شرکت نیز با محصول تولید «انواع ماسک‌های تنفسی حاوی نانو الیاف» در این پاویون حضور دارد.
 پارسان مقاومت تجهیز
محصولات ارائه شده این شرکت در این پاویون شامل «دستگاه مقاومت زمین ترانسفورماتور»، «(NGR،NERوNGT) و خدمات(فروش لوازم یدکی دوسالانه، لوازم یدکی راه اندازی)» و «مقاومت ترمز دینامیکی (DBR) و خدمات آن (تعمیرات)» است.
تابناک طب آذر 
محصول ارائه شده این شرکت در پاویون «پماد گیاهی ترمیم کننده زخم (بیلوا)» نام دارد.
پارس فناوران انرژی تبریز
محصولات ارائه شده این شرکت در پاویون چیستا شامل «سلول واحد و پک کامل باتری‌های لیتیومی با کاربرد نظامی» و «الکترولیت باتری لیتیوم – یونی» است.
تک ژن زیست
این شرکت نیز محصولاتی نظیر «واکسن یرسینیوزیس و گاروواک تولیدی با سویه‌های جدا شده توسط شرکت در مقیاس صنعتی جهت استفاده در آبزیان»، «تولید پروبیوتیک‌های دام، طیور و آبزیان با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی»، «تولید پروبیوتیک‌های خوراکی انسانی با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی»، «تولید پروبیوتیک‌های دارویی با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی»، «تولید توکسیت از مخمر ساکارومایسس سروزیه با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی»، «تولید استارترهای لبنی با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی»، «پروبیوتیک‌های دامی با سویه‌های جداسازی شده در مقیاس صنعتی (سین بیوفیت پی، پروژن، دی پرو پلاس مخلوط و محلول)» و «مکمل‌های پروبیوتیک دارویی با سویه های جداشده در مقیاس صنعتی (بایولانس بیوژن)» را در پاویون دومین نمایشگاه تستا به نمایش درآورده است.

همچنین صبح امروز نشست بانوان مدیر عامل شرکت های دانش بنیان با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این نشست نمایندگان فراکسیون زنان، دکتر دهنوی عضو هیئت رئیسه، دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و دکتر اکبری رئیس کمیسیون صنایع و دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند.